HR Shortlist

חטיפי תוכן על ארגונים ואנשים

ינואר 2018

1. פרופ' משה ורדי, מהנדס מחשבים ישראלי שחוקר את שוק העבודה ואת ההשפעות הטכנולוגיות עליו, סיפר בהרצאתו האחרונה במכון הישראלי לדמוקרטיה נתונים מעניינים על שוק העבודה. אחד מהם היה על כך שבתחילת שנות ה-90 שלוש החברות הגדולות בדטרויט שבארה"ב העסיקו 1.2 מיליון איש, והשווי שלהן יחד היה 65 מיליארד דולר. לעומת זאת, כיום שלוש החברות הגדולות בעמק הסיליקון מעסיקות 190 אלף עובדים בלבד, אף שהן שוות יחד 1.5 טריליון דולר.

2. חברת מקינזי מעריכה ש-45% מהמשרות הנוכחיות יכולות להיות מוחלפות על ידי טכנולוגיה, ועל אף שהרוב סבורים שבמקום משרות אלו ייוולדו משרות חדשות – אין לדעת כמה זמן ייקח להן להיווצר ולתפוס נתח משמעותי משוק העבודה.

3. יובל נח הררי, המחבר של קיצור תולדות האנושות ו-ההיסטוריה של המחר, מתארח בפודקאסט על עתיד עולם העבודה.

דו"ח שמרכז המלצות לניהול תקשורת פנים ארגונית על בסיס סקר של מעל 19,000 עובדים מצא 5 עקרונות מובילים שארגונים צריכים לחזק כדי לשפר את התקשורת הפנימית שלהם: 

  1. להפוך את המידע לרלוונטי  – פלטפורמות פנימיות שמאפשרות סינון לפי תחומי עניין, מידע ארגוני שמשפיע על העובדים ועל תפקידים שונים בארגון.
  2. לפשט את המידע – להעביר מסרים בשפה פשוטה ומובנת שמדברת ישר ולעניין, ושהדגש בה על כנות לטוב ולרע. 
  3. להנגיש את התקשורת – עדכונים מיידים על דברים שקורים (ולא בדיעבד), וקבלתם ממקור רשמי אחד. 
  4. לשפר את כל התקשורת – מיילים עם כותרות ברורות שמתעסקים ישירות בנוש, פורטלים פנימיים וניוזלטר. 
  5. לייצר הזדמנויות לעובדים להשתתף – תקשורת דו כיוונית שמאפשרת שיתוף, חוות דעת ושאילת שאלות. 

מנכ"ל מיקרוסופט משתף פוסט בלינקדאין שסוקר את את הפרויקטים והאנשים בחברה שנתנו לו השראה ב2017.  דרך הסיפורים הוא מעביר מסר לגביי הטכנולוגיה המתקדמת שאיתה הם עובדים, החדשנות ורמת המעורבות החברתית שלהם. מבין הדוגמאות:

  1. שימוש ב-AI כדי להילחם במחלות זיהומיות. 
  2. פיתוח כלים לזיהוי הסיבות למוות תינוקות באופן פתאומי. 
  3. פיתוח אב-טיפוס של בלוקצ'יין שמטרתו לספק זהות דיגיטלית לכל אדם על פני כדור הארץ. 
  4. ייצור מודל תלת מימדי של גידול שעוזר לספק טיפול טוב יותר לחולי סרטן. 
  5. הכנסת טכנולוגיית AI לתוך תהליך חיפוש של 64,000 ילדים נעדרים בסין.

גם אילון מאסק סיכם את השנה במייל פנימי לעובדים בכל החברות שלו שהגיע החוצה. נראה שהוא בהחלט לקח את זה בחשבון…

במכבי שירותי בריאות זיהו שבשנים האחרונות הרבה עובדים טובים עוזבים בתקופת העבודה ההתחלתית שלהם, מה שעולה לארגון כ-7 חודשי שכר. מיכל הדס, מנהלת מחלקת פרט ותנאי העסקה באגף משאבי אנוש במכבי, התגייסה לטיפול במשבר ובנתה מודל לחיזוי מוקדם של התפטרויות עובדים.

הדס סקרה נתונים של מאות עובדים שעזבו בשנים האחרונות ובדקה מה הדברים שגרמו להם לעזוב. חמשת הדברים המשמעותיים הם היקף משרה נמוך מ-50%, אי ביצוע הערכת עובדים, יציאה לחופשה ללא תשלום, גיל צעיר מ-35 וניצול מוגבר של ימי מחלה.

לפי הדס, המודל שפיתחה ניבא 60% מההתפטרויות במכבי ב-2017, ובזכות הזיהוי המוקדם הארגון נתן לכך מענה וחסך כ-10 מיליון שקל.

כתבתי מדריך שיעזור לכם לכתוב משרות טובות יותר. הוא מבוסס על הניסיון המצטבר שלי בליווי ארגונים. המדריך מפורט ובנוי מ-3 שלבים: איסוף מידע, עיבוד מידע, יצירה. מוזמנים להורידו בחינם בלינק המצורף

וידאו למיתוג מעסיק

סרטון מצחיק שמציג את כל מה שחשוב – לטובת גיוס עובדים לאל-על.

YES בסרטון מיתוג מעסיק היישר מהקרנת הבכורה של "פאודה" – מנצלת את היתרון היחסי שלה

סרטון מקסים ביותר שמציג את האופן בו עשו שיחות משוב במימון ישיר באמצעות משחק (גיימפיקציה), שזיכה אותם בציון לשבח בתחרות המצוינות במשאבי אנוש

חשיפת מותג דרך פודקאסטים הופכת להיות יותר מקובלת עם הזמן. ככה עושים את זה ב-3 ארגונים גדולים:

Intel

שיחה עם יניב גרטי, מנכ"ל אינטל ישראל

SLACK

פודקאסט על המשמעות והזהות של אנשים בעבודה

YES

חשיפה לתפקידים ב-Yes ואפשרויות ההתפתחות בתוכה

נהנתם מהתוכן? שתפו עם חברים או קולגות 🙂

לשתף בפייסבוק
לשתף בלינקדאין
לשלוח במייל
לשלוח ב-WhatsApp

אל תפספסו את השורטליסט הבא...

בקבוצת הפייסבוק

בדיוור ישיר למייל

מורכב בתשומת לב וקפידה ע"י רז מצנע.

גיליתם תוכן מעניין שיתאים למהדורה הבאה? שתפו בקבוצה בפייסבוק 

ארכיון השורטליסט