HR Shortlist

חטיפי תוכן על ארגונים ואנשים

דצמבר 2017

סקירה מעניינת של חברת המחקר והאסטרטגיה STKI על אבולוציית מערכות המידע במשאבי אנוש והאתגרים שמצפים לנו:  "למשאבי אנוש יש הזדמנות גדולה להפוך להיות חלק מרכזי בהובלת שינויים. הדרך לכך עוברת בהטמעת מערכות של People management אשר תאפשרנה לנהל את חווית העובד….המתחילה במיפוי המשימות שהעובד (לא הארגון) רוצה להשלים, הערכים שהוא מחפש בכל נקוד זמן והסתכלות אמפתית שבוחנת את התהליך מצד אותו עובד"

מרבית המערכות הקיימות לא מספקות את מבט העל הנדרש ולכן בתור התחלה – ארגונים צריכים להתחיל לאסוף Data שיאפשר למדוד ולמפות את השינויים, ודרכם לבדוק את המטרות הארגוניות. על השלבים הבאים ודרכי פעולה במאמר המצורף

סטארט-אפים נולדים הרבה פעמים מתוך בעיה שהשוק לא יודע לטפל בה טוב. האם הם יצליחו לפתור אותה? כנראה שלא, רוב המיזמים  נסגרים. אבל התרומה שלהם לעתים יכולה להיות בלסמן איזור חדש שצריך לבחון – ולתת לו פתרון. 

לא תמיד נוח\אפשרי לשתף אנשים מתוך הארגון

במובן זה, השירות של Bravely מכוון לבעיה עכשווית שנוגעת לארגונים רבים: לא משנה כמה הארגון שלכם מכיל ומכוון אנשים, תמיד יהיו התנגשויות בין הארגון והאנשים שלו. בין אם במדיניות חברה או במערכות יחסים בין מנהלים וקולגות. השירות המדובר מאפשר לחברות להציע לעובדים שלהם קו-חם של יועצים ממגוון תחומים שיעזור לעובדים למסגר מחדש מצבים וקונפליקטים בתוך הארגון. הייעוץ הינו דיסקרטי ומאפשר לעובדים להוציא את מה שמפריע להם ולקבל הכוונה קונסטרוקטיבית מה לעשות. 

לאתר של Bravely

בגוגל יש מייל פנימי אנונימי עם תלנות של עובדים

והנה סטארטאפ ישראלי חדש בתחום

לינקדאין שיחררו דירוג של 50 הסטרטאפים החמים ביותר למחפשי עבודה על פי פרמטרים אובייקטיביים מתוך המערכת שלהם מה שהופך את זה ליותר מעניין:

  1. צמיחה במצבת כוח אדם
  2. כמה אנשים עוקבים אחרי עמוד הלינקדאין
  3. תדירות צפייה בפרופילים של עובדי החברה בלינקדאין
  4. עניין בפרסומי המשרות של החברה
  5. כמה החברה מצליחה לצוד אנשים מחברות מובילות אחרות

באופן מפתיע, אובר (UBER) שזוכים ליחסי ציבור גרועים עקב התנהלות לא ראויה של ההנהלה במגוון נושאים – יוצאים במקום הראשון.

מזמין אתכם להיכנס ולהציץ בחברות המובילות וכיצד הן יוצרות נוכחות ברשת בכלל ובלינקדאין בפרט.

בתמונה המצורפת אפשר לראות את אחוז המענה של ארגונים למחפשי העבודה שפונים אליהם: 6% משיבים תוך יום אחד, 43% תוך שבוע ו-38% תוך שבועיים. זה כמובן במקרה הטוב שבאמת מחזירים תשובה למועמד…

עוד עלה כי ביותר מ-81% מהמקרים מועמדים משתפים בתהליכי גיוס מוצלחים את האנשים הקרובים אליהם , וב-66% כשמדובר בחוויות שליליות.  גם כשמדובר בראיונות שלא צלחו, ההשפעה של מיתוג המעסיק היא לא פחות מדרמטית.

במאמר המצורף אפשר לקרוא על 3 דרכים עם דוגמאות על איך לשפר את חווית המועמד: (1) מענה אישי (2) הודאה במענה רובוטי (3) שקיפות לכל אורך הדרך.

כתבתי מדריך שיעזור לכם לכתוב משרות טובות יותר. הוא מבוסס על הניסיון המצטבר שלי בליווי ארגונים. המדריך מפורט ובנוי מ-3 שלבים: איסוף מידע, עיבוד מידע, יצירה. מוזמנים להורידו בחינם בלינק המצורף

רובוטים במקום בני אדם

סרטון מרהיב על מה אפשר לעשות עם רובוט במיון עגבניות – לא פחות ממדהים…

חברת סטארטאפ בקליפורניה פיתחה רובוטים שמתוכנתים לאבטח ממש כמו בני אדם: 
הם מפטרלים, מתריעים על חפצים ואנשים חשודים ובעיקר חוסכים המון כסף. הרובוטים עוצבו להראות ידידותיים אבל בפועל כבר תקפו שני ילדים בני שנה… לינק לכתבה>>

חברת הסטאטראפ הישראלית Intervyo פיתחה בוט לראיונות עבודה.

הבוט יודע לשאול שאלות מותאמות לתפקיד, הניסיון הנדרש והיכולות הספציפיות הדרושות לתפקיד, ובסוף הראיון אפילו מכין מסמך סיכום. אמנם מדובר בחסכון אדיר בכח אדם אבל יש בו גם לא מעט חסרונות… לינק לכתבה בכלכליסט>>

מנכ"ל מרצדס משתף בפוסט בלינקדאין על יום ראיונות מיוחד שביצעו בחברה תוך כדי נסיעה במכונית מרצדס. מטרת הראיונות לייצר יחסים עסקיים עם מהנדסים צעירים ומבטיחים שמתעניינים ברכבים אוטונומיים. כשהראיון מתבצע בתוך הרכב – העובדים הפוטנציאליים באים במגע עם המוצר עצמו, מה שמעלה את המוטיבציה שלהם לקחת חלק בפיתוחו.

התוצאות מיום הראיונות לא פחות ממעולות: 25 משתתפים קיבלו הצעות עבודה, כאשר 14 מהן הוגשו ממש באותו היום, כמעט במושב הנוסע.

 אופנה חדשה: לצחוק בסרטוני הגיוס על סרטוני הגיוס. מצאו את ההבדלים….

FIVERR

PALO ALTO

נהנתם מהתוכן? שתפו עם חברים או קולגות 🙂

לשתף בפייסבוק
לשתף בלינקדאין
לשלוח במייל
לשלוח ב-WhatsApp

אל תפספסו את השורטליסט הבא...

בקבוצת הפייסבוק

בדיוור ישיר למייל

מורכב בתשומת לב וקפידה ע"י רז מצנע.

גיליתם תוכן מעניין שיתאים למהדורה הבאה? שתפו בקבוצה בפייסבוק 

ארכיון השורטליסט