HR Shortlist

חטיפי תוכן על ארגונים ואנשים

אפריל 2018

 ג'וש ברסין שכל שנה מפגיז בתובנות חדשות, שיחרר  מחקר מקיף של 104 עמודים – נייר הטרנדים השנתי של דלויט בו הוא מציג פרדיגמה חדשה:

New paradigm for management: one which considers a business less of a “company” and more of an “institution,” integrated into the social fabric of society

ארגון סושיאלי:  קהילות הולכות ומעצבות את הקשרים בעולם שלנו. זה תמיד היה – גדלנו בשבטים. רק שעכשיו המטריצות שלהם חזקות יותר עם  טכנולוגיה מארגנת. הדור הצעיר יודע רק את זה. ואכפת לו לא רק ממה שקורה בארגון אלא גם בקהילות האחרות בהן הוא חלק. ואם העולם מתארגן בקהילות – ארגונים צריכים לייצר את התשתית הטכנולוגית והתרבותית. האם אתם מוכנים? 

בלינק למטה תוכלו לקרוא את התקציר -שמציג באופן רהוט את המודל לארגון הסושיאלי עם 10 הטרנדים הבולטים ביותר.  סופר מעניין ורלוונטי.

 חברה צעירה בשם Patreon משתפת את הציפיות לצמיחה אישית מהעובדים שלה ככל שהם נמצאים בחברה. 

הם חילקו את זה ל-5 אזורי גדילה: טכני | דילברי | שיתוף | השפעה | בגרות,  ובכל איזור גדילה ישנם 6 שלבים בהם רשום מה הציפייה ממך כעובד (בתמונה  "בגרות")

מידע מעניין שיכול לתת לכם רעיונות על איך להסתכל עליה ביצירת מסלולי צמיחה לעובדים, בעיקר בתקופה בה קידום אנכי הוא מוגבל מאוד. 

הרבה מדברים על זה, מעט עושים את זה, ופחות מכך עושים את זה נכון.

בעוד שלפתוח פרופיל זה עניין של דקה, לנהל אותו ולהעלות תוכן רלוונטי, מעניין שמושך תשומת לב זה לא פשוט. אז הנה פרופילים של מותגים שעושים שימוש נהדר באינסטגרם בתחום של מיתוג מעסיק וגיוס עובדים:

  1. בגוגל תקבלו הצצה לחיי העובדים במשרדים ברחבי העולם. 
  2. במיילצ'ימפ תכירו את האופי של המותג דרך סרטונים ותמונות הומוריסטיות. 
  3. בסטארבקס תחשפו לחלק מהפעילויות החברתיות עם אימפקט חברתי שהעובדים לוקחים בהן חלק. 
  4. בארומה ישראל תראו את העובדים בפרונט, דרכם אנחנו נחשפים להווי בסניפים. 
  5. בחברת חשמל מפרגנים לנשים ביום האישה ומזמינים צלמים להראות מנקודת מבטם את עולם החשמל.

גילוי נאות – מאמר משותף לי ולאירה חרקובסקי דותן

מיילצ'ימפ
חברת חשמל
סטארבקס

בהרשי, החליטו לנסות לחזות מראש האם יהיו להם מספיק אנשים בתפקידים הנדרשים בתקופות החגים.

הם בנו מודל לחיזוי שימור עובדים לפי משתנים שונים, בניהם: ביצועים שנתיים, כמות מפגשים של העובדים עם המנהלים שלהם, תחלופה ניהולית, אורך הנסיעות לעבודה ועוד.

הם מספרים שהשיגו מהתהליך: 

1. דאטה (ודאטה זה תמיד טוב) 
2. מידע משמעותי על העובדים שלהם שעוזר לבדוק רמת מחוייבות, מעורבות ועוד.
3. שיפור תהליך הגיוס וההעסקה בחברה

באוניברסיטת אריזונה מנטרים את הפעילות של הסטודנטים על מנת לנבא נשירה מהלימודים. 

הם שמו סנסור על כרטיס הסטודנט של תלמידי שנה ראשונה ואוספים עליו דאטא מ-700 נקודות שפזורות בקמפוס. 

בין השאר הם מנטרים גם את צמיחת\הצטמקות המעגל החברתי של הסטודנט – כי הם הרי יודעים מי נמצא אחד ליד השני. קריפי! אבל לייק איט אור נוט – זה קורה. 

היישומים האלו של פייפל אנליטיקס נראו כאלו נולדו בעולם של מערכות לניהול לקוחות, שם השימור הוא מלאכת מחשבת עם מודלים מתוחכמים שיש מה ללמוד מהם…

כתבה על דאטא במשאבי אנוש עם הצצה לתקנות ה – GDPR

"איך הסטארטאפ הזה הופך כל מגע עם העובד ליוצא דופן"

זו הכותרת המבטיחה של כתבה עם מייסדי Warby Parker על הדרך שלהם להפיכת סטארטאפ מצליח. יש כאן רשימה של פעולות שהם עושים. לא דברים חדשים אבל מרוכז בצורה טובה: 

תהליך הקליטה לעבודה מלווה במחוות שמקרבות את העובד החדש ליתר העובדים וגורמות לו להרגיש מחובר לתרבות הארגונית. למשל – על השולחן של העובד החדש נתלה בלון הליום שמסמן לכל העובדים הוותיקים להציג את עצמם ולפתח שיחות עם העובד החדש.  (פאדיחות!)

תקשורת שבועית קבועה מתקיימת על אף הגדילה בחברה ומטרתה לעדכן את העובדים בכל מה שקורה בחברה, לאפשר להם לשאול שאלות ולהישאר מעורבים.  גם העובדים שנמצאים בשטח ולא יכולים להגיע פיזית – מקבלים עדכון מוסרט שמסכם את המפגש ומשאיר אותם בעניינים. (כן – זה בדיוק מה שהם הולכים לראות:)

ציון אירועים אישיים מיוחדים ואבני דרך משמעותיות בחיי העובד כמו ימי הולדת ונישואין, חתונה וכו', וגם – הצלחות והישגים קטנים וגדולים שהושגו בעבודה.  

תחושת שליחות וחיבור למטרת החברה בצורה שתשפיע על העולם לטובה. 

הזדמנויות ללמידה והתפתחות שוטפת שאינה מוגבלת ללמידה הקונבנציונאלית ומשלבת בתוכה אלמנטים חברתיים כמו הרצאות TED.

קורס Recruitment Marketing
 מיתוג מעסיק, אסטרטגיה שיווקית לגיוס, ניהול ויצירת תוכן, פיתוח מקורות גיוס,כתיבה שיווקית של תיאורי משרה, אפיון עמוד קריירה, מיתוג גיוס ופרסום בפייסבוק-לינקדאין-אינסטגרם, יצירת וידיאו ותמונות ועוד…

הקורס משלב מתודולוגיות לבניית אסטרטגיה ותוכנית עבודה, סדנאות של מומחי תוכן, תרגול Hands On ומפגש עם מנהלי ומנהלות גיוס מובילים 
888 | רפאל | IBM | SimilarWeb | IntuIt | EBAY | Taboola | TandemG | פרטנר | שטראוס | YES | Gigya | אדלר חומסקי ועוד…

כתבה בדה מרקר: נשים העבירו את התפקידים המסורתיים מהבית אל הארגון. הן לוקחות על עצמן, מיוזמתן או שלא מיוזמתן, תפקידים נוספים הכוללים דאגה לאחר, סידור וארגון.  התפקידים האלה עונים על הצורך שלהן לרצות, אך לא מקדמים אותן מקצועית, גוזלים מהן זמן רב על חשבון העבודה עצמה, ולבסוף – מביאים אותן לכדי שחיקה.

תודה לרותם קציר ששיתפה את המאמר בקבוצת השורטליסט בפייסבוק והוסיפה ושאלה: "האם כשאנחנו מגייסים נשים לתפקידים בהם הרב הוא גברי מובהק, אנחנו באמת נותנים להן מקום שווה? האם הן מרגישות בנח לשאול, להציג, להביע דעה שונה מהרבהאם כשאנחנו מצרפים אשה להנהלה אנחנו עושים את זה כדי לסמן וי על סעיף הדייברסיטי או שבאמת נותנים מקום לקול נוסף, שונה?"

מחקר בקנדה מצא שעובדים שהוציאו את התסכול שלהם על בובת וודו (!) שמסמלת בוס שהתעמר בהם – התחילו להרגיש יותר טוב ואף קיבלו ציונים טובים יותר במבחנים קוגניטיביים.
—-
#אללה יסתור!
#מה אנשים חוקרים???
#וזה פורסם בוושינגטון פוסט – אז הרשיתי לעצמי להביא את האנקדוטה ההזויה הזאת גם לפה 

אבטלה סמויה במשרד…

שמביאה לקיצוצים…

שמביאים להזדמנויות חדשות…

נהנתם מהתוכן? שתפו עם חברים או קולגות 🙂

לשתף בפייסבוק
לשתף בלינקדאין
לשלוח במייל
לשלוח ב-WhatsApp

אל תפספסו את השורטליסט הבא...

בקבוצת הפייסבוק

בדיוור ישיר למייל

מורכב בתשומת לב וקפידה ע"י רז מצנע.

גיליתם תוכן מעניין שיתאים למהדורה הבאה? שתפו בקבוצה בפייסבוק 

ארכיון השורטליסט