משוב בזמן אמת - מטרנד למגמה

העובדים של ג'י פי מורגן יוכלו לתת משוב בזמן אמת לעמיתים, מנהלים והנהלה. זהו טרנד שהולך ומתחזק וכבר עלה כאן בשורטליסט. חברות רבות נוטשות את תהליך המשוב השנתי ועוברות למודל של זמן אמת (real time) שמתאים יותר לקצב ולקהל היעד. לינק לכתבה>>>

יש ארגונים שמפחדים לשאול את העובדים, כי לא בטוח שיהיה להם מה לעשות עם התשובות. אבל כאשר כל המידע בחוץ באתרים כמו גלאסדור ו- the worker , ואנשים מקבלים חוות דעת ממקור ראשון, אי אפשר יותר לטמון את הראש בחול. חברות חייבות לדעת איך העובדים שלהם מרגישים וכיצד אפשר לייצר סביבת עבודה טובה – בשביל למשוך ולשמר את הטובים.

לינקים לפתרונות טכנלוגיים בתחום - יש המון, מה שאומר שמשקיעים מאמינים שזה ילך ויצמח

הצד האפל של שקיפות במקום העבודה

מאמר מעניין של מקינזי שבא לבחון את ההשפעות השליליות של שקיפות במקום העבודה. המסקנה של המאמר היא לא שצריך לוותר על כך, אלא להבין שלרוץ אחרי שקיפות בלי לקחת בחשבון את מכלול ההשלכות יכול להיות רעיון רע. במאמר עצמו יש התייחסות ל-3 מימדים אותם צריך לקחת בחשבון: (1) שקיפות בהתנהלות היום יומית (2) שקיפות בשכר ובונוסים (3) שקיפות בעובדה יצירתית 

לינק לכתבה>>>

מציאות וירטואלית בשירות גיוס עובדים

 

חברת רכבות שרוצה לגייס עובדים – מצאה פתרון מעניין: הם מגיעים ליריד תעסוקה עם משקפי מציאות מדומה (VR) – שם הם נותנים למתעניינים אפשרות להרגיש ולראות ולחוות את המשרות המוצעות. על פי המאמר הם מדווחים שזה העלה את כמות המועמדים מירידים פי 10!!

לינק לכתבה>>>

כל חברה צריכה אחד כזה

כשחברה גדלה, יש כל מיני ביורוקרטיות שתוקעות תהליכים. הנה סיפור של מנכ"ל שהחליט למנות "צאר של מערכות גרועות" (באנגלית זה נשמע יותר טוב). מה תפקידו? לפתוח סתימות שעובדים והמנהלים שלהם לא מצליחים לשחרר – החל מלהכין ולשלוח חולצה ממותגת ללקוח ועד תיעדוף פרויקטים עיצוביים. אגב – הנה הלינק לפרופיל הלינקדאין של אדריאן צ'ו בתמונה למעלה.  אני מכיר הרבה אנשים שיו רוצים לעסיק אותו. וזה כולל אותי…

השגתם אייטם על המשרדים היפים שלכם?

פרסומת

כנס חדש שאני מפיק יחד עם יעקב רוזן – כנס לקהילת משאבי אנוש – איזה כיף!  אנחנו לקראת סגירת רשימת המרצים ואני כבר יכול להגיד לכם:
הולך להיות כנס מקצועי ביותר עם הרצאות מעולות. חגיגה של ידע ותוכן. וצחוקים. והשראה. וערך. 
מוזמנים להיכנס לאתר ההרשמה המוקדמת

המחשה מעולה
לא רוצה לעשות ספויילר
שווה צפייה

(תודה על הלינק Dganit Israely)

Diversity and Inclusion Report

Ebay שיחררו השבוע את דו"ח ה Diversity and Inclusion Report
החברה עברה שינוי ארגוני משמעותי (הפרדה מפייפאל) ומינתה מנהל על מנת לקדם את הנושא. מסמך מעניין הרבה מעבר למספרים עצמם שמוצגים כאן – בו מפורטות כל הפעולות שהם עשו בנושא זה. מומלץ לכל מי שעובד ומנהל בארגון גלובאלי.  לינק ישיר לדו"ח >>>

הדו"ח של UBER  גם התפרסם והנתונים שם מראים באופן ברור, רב הגוניות בארגון לא משהו…. לינק לממצאים המרכזיים. ממש לפני חודש חטפה UBER מכה תדמיתית כאשר מהנדסת שעזבה את החברה כתבה מאמר על הטרדות בעלות אופי מיני שעברה שם. המאמר הזה זכה לתהודה רבה מאוד. מנכ"ל החברה שכבר התייחס לנושא ואמר שייפעל לשיפורו (לא שמישהו מאמין לו – לחברה יש היסטוריה של התנהלות לא אתית).  עצם פירסום דו"ח אפילו אם הוא לא מציג נתונים טובים – מראה על צעד, גם אם קטן, בכיוון.

ועוד הפנייה למאמר מעניין : 

Improving Diversity Does Not Mean Lowering the Bar

השנה ענו  64 אלף אנשי פיתוח  מ-213 מדינות – כולל ישראל (1%). המון שקפים – חלק מהדברים ידועים – חלק מחזקים תחושות – ואחרים מפילים אסימונים. קריאת חובה למי שמעסיק אנשי פיתוח. בתמונות – עולמות התוכן של הדו"ח, איך אנשי פיתוח שומעים על עבודה חדשה. לינק לדו"ח . לצערי אין לי אפשרות הפעם לתקצר. מי שרוצה לקרוא על הסקר של שנה שעברה בעברית מוזמן ללחוץ כאן.

גם בתקופה קשה – צריך לחגוג ניצחונות

מכבי ת"א, ארגון במשבר שאיבד כל סיכוי לעשות משהו בזירה האירופאית, מנצחים במשחק שכביכול הוא חסר משמעות – אבל עבור "העובדים" – ניצחון הוא ניצחון.

וגם אם הוא לא יקדם אותם בטבלה – ניצחון שכזה בונה אמון ביכולות ומחבר את העובדים סביב המטרה ומחזק קשרים. בעיתונות יכולים לכתוב שזה "ניצחון חסר משמעות" – ואכן אולי לסביבה מבחוץ זה נראה כך – אבל בתמונה הגדולה – זאת הדרך להתנהל במשבר. אי אפשר להיות כל הזמן עם הראש למטה. צריך לדעת לחגוג ניצחונות וליהנות מהם, דווקא בתקופה קשה

 נאסף בתשומת לב על ידי רז מצנע והאנשים הטובים ששולחים לינקים.