3 דברים שמנהלת הגיוס חייבת ללמוד מהשיווק

בדומה למנהלת השיווק – מנהלת הגיוס רוצה למשוך ולשמר (Attract & Retain) לקוחות, רק שבמקרה שלה הלקוחות הם אנשים שיכולים לעבוד בחברה ולא לקנות את מוצריה. הנה 3 דברים שבשיווק הם עניין שבשגרה, שמערך הגיוס חייב ללמוד מהם:

להיות קשובות ללקוחות שלכן

שיווק: מבינים ויודעים שחייבים להיות קשובים ללקוחות ומבצעים סקרי שוק בכדי להגיע להבנות ותובנות שיעזרו למקבלי ההחלטות לעצב ולתכנן את המוצרים ואת ערוצי התקשורת לפרסם אותם ולהגיע לקהל היעד. בדרך כלל בודקים איך הלקוחות שלנו תופסים אותנו, מה מצבנו את מול המתחרים, מה אוהבים ומה שונאים במותג וכמה שאלות שבודקות מה יקרה אם נעשה כך או אחרת..

גיוס: אומנם משאבי אנוש בחברות רבות מבצעים סקרים פנים ארגוניים לבחינת עמדות ותרבות ארגונית, אך מחלקת הגיוס לא תמיד נעזרת במידע שנאסף על מנת להבין מה החוזקות והחולשות בארגון ובכך להתאים המסר בגיוס עובדים. אם המסרים בגיוס (לדוגמא: "אפשרויות קידום", "משכורות גבוהות", "איזון בין עבודה למשפחה"…) לא תואמים את מה שקורה בשטח, ייתכן ותצליחו לגייס על בסיס מסרים שיווקיים נוצצים – אך  הפער בין הציפיות של העובדים שייכנסו למה שקורה בפועל בארגון – יביא לנטישת לקוחות = עזיבת עובדים.

לייצר הצעת ערך ייחודית

שיווק: מנהל שיווק בונה את הצעת הערך שיש לחברה ולמוצרים שלה להציע ללקוח פוטנציאלי כמו גם לשמר לקוחות קיימים. הצעת הערך יכולה להיות לדוגמא: הכי זול – רמי לוי, לא רואה מוסך – רנו, אמינות – סוני, חדשנות – אפל ועוד. ככל שהחברה מצליחה שאנשים יזהו אותה יותר עם הערך שהיא בחרה לייצר, כך יגדל הכוח השיווקי שלה. לקוחות החברה ישליכו על מוצרי החברה את המיתוג הקיים ויניחו, כי הצעת הערך קיימת בכל דבר שהחברה עושה.

גיוס: . הגדרת הערך לעובד (EVP- Employer Value Proposition)   שהיא בעצם מה שנתפס שיש לחברה להציע לעובד בתמורה למיומנויות, כישורים, יכולות והניסיון שלו – היא זו שיכולה לייצר בידול ובכך להבליט את מה שיש לחברה להציע לעובדים פוטנציאלים וקיימים כאחד. על מנת למשוך עובדים להצטרף לחברה – צריך להיות להם ברור מה הערך בכך. כמובן שנושא השכר הוא חשוב, אך הוא רק נדבך אחד מבין סל של ציפיות שיש לאנשים ממקום העבודה בשני המקרים עליהם להיות קשובים לציפיות של הלקוחות כמו גם לתמוך במטרות האסטרטגיות של הארגון בהצעה ללקוח. ישנן חברות שמבטיחות שכר גבוה, ישנן כאלו שמציעות פיתוח אישי וצמיחה (כמו טבע בדוגמא למטה), אחרות מציעות גמישות, אחרות מציעות מסלול קידום וכניסה לתעשייה, אחרות מציעות משמעות לעשייה. ויש כאלו שמציעות אצ הכל ביחד – מה משקשה על חידוד המסר.

עולם הזדמנויות של צמיחה   קריירה בטבע   טבע בישראל
טבע שמה את הצמיחה במרכז – אפשרות לצמוח בארגון שנע קדימה

 

לנהל קמפיינים

שיווק: אין צורך ממש לפרט – לעיתים נדמה כי כל מה שמנהלי שיווק עושים זה לפרסם, בין אם את מוצרי החברה ובין אם את עצמם J

גיוס: בדומה למנהל שיווק, על מנהלת הגיוס להיעזר בפרסום על מנת לשכנע מועמדים מתיאמים לשלוח אליה קו"ח ולהגיש מועמדות. על מנת לעשות זאת עליה להבין ולנתח מיהו קהל היעד אליו , להבין איפה הוא נמצא ואיך להגיע אליו. ניהול קמפיין אפקטיבי משלב מספר פטלפורומות: אתרי דרושים, רשתות חברתיות, אתר הקריירה, חברות השמה ועוד. כיוון שיש יותר מספק אחד כל קטגוריה צריך לקבל מספר הצעות מחיר מספקים שונים ולקבל החלטה, ולבחון את האפקטיביות של כל ערוץ,. כל זאת תוך חתירה לשיפור מתמיד בתוצאות = יותר מועמדים מתאימים בפחות כסף. שיווק.

 מחשבות נוספות

  • בארגון ישנן רק שתי מחלקות שנמצאות בתקשורת המונים עם העולם שבחוץ – שיווק וגיוס. מנהל השיווק עובר הכשרה, לימודים ובעיקר התנסות בפועל ולמידה ממנהלים מנוסים – איזו הכשרה שייווקית מקבלת מנהלת הגיוס?
  • בהרבה חברות מנהלת הגיוס מקבלת שירותי פרסום מהשיווק. אבל האמת היא שמה שבעיקר מעניין את מערך השיווק (במידה רבה של צדק) זה לעמוד ביעדי ההכנסות של החברה, או התדמית הנתפסת של המותג ובכל מקרה לתמוך במוצרים הנמכרים של החברה ולאוו דווקא במותג הגיוס. אי לכך הכנת קמפיין גיוס לרוב נמצא אי שם בתחתית הרשימה של השיווק. האם אתם מקבלות שירותי שיווק ברמה גבוהה?
  • שוק העובדים הוא מאוד תחרותי, בין אם מדובר בעובדי שירות ומכירה להם יש המון הזדמנויות ואפשרויות, ולחילופין עובדים כישרוניים ובעלי ידע וניסיון שהשוק מחפש בכל עת. על מנת לגרום להם לשים לב אליך – חייבים להתחיל לחשוב כמו מנהל שיווק.

כמובן, יש הרבה דברים שלא כדאי ללמוד מהשיווק כפי שהוא מתבצע בפועל, ג'רי סיינפלד מסביר על מה בעצם תעשיית הפרסום is all about

נהנת מהמאמר? אשמח אם תשתפ/י אותו עם החברים :)

Facebook
Email
LinkedIn
WhatsApp

רוצה שאעדכן אותך בפוסט הבא?

בניוזלטר אשלח לך עדכונים מקצועיים, מאמרים ופעילויות חדשות שלנו

סגירת תפריט