unnamed

פיתוח קריירה לעובדים – איך פועל ארגון עם בטחון?

עברתי במתחם של אמדוקס רעננה והנה השלט הזה בחוץ. "תצמח בתפקיד שלך היום, תפתח את הקריירה שלך בשביל המחר :  הרצאות, סדנאות ומפגשי ייעוץ אישיים לבניית קריירה". ארגון שעוסק בעתיד של העובדים שלו  עוסק למעשה בעצמו, כי העובדים הם העתיד. המשוואה הזאת כל כך פשוטה שבמובן מסוים קל לפספס אותה – אבל ארגון עם בטחון צריך ויכול לתת לעובדים שלו להתפתח בכל כיוון קריירה שיבחרו בו. ככה בונים מיתוג מעסיק שמושך טופ טאלנט.

unnamed

 

באמזון מכשירים עובדים לכל מקצוע

באמאזון לדוגמה  מאפשרים לעובדים לקבל הכשרה בכל מקצוע בו הם בוחרים. מאז 2012 אמאזון מציעה תוכנית הנקראת career choice בה החברה ממנת 95% משכר הלימוד של עובדי השירות והמחסנים בקורסים שאינם קשורים לעבודה שהם מבצעים. הביקוש לקורסים הוא כה גדול עד שאמאזון פתחה חלק מהם ללימוד במשרדיה. לדברי ג'ף בזוס הרעיון מאחורי היוזמה הוא לאפשר לכל אחד קריירה שהוא יכול לבחור. זה יכול להיות באמאזון אבל יכול גם לא. ואין עם זה שום בעיה. בהגיון הפשוט של בזוס, אם עובד נשאר בחברה אבל לא מרוצה מהקריירה שלו – עדיף שיעזוב.

 

נהג במחלקת המזון הטרי של אמאזון – לומד גרפיקה

מה ההיגיון להכשיר אנשים לתחומים שאינם במסגרת התפקיד?

יש כמות מסוימת של אנשים רלוונטיים באוכלוסייה שיכולים למלא את התפקיד הנדרש בחברה והם קהל היעד שלכם. בין אם מדובר במפתחים סופר חכמים או בסטודנטים חסרי ניסיון באמצע התואר. המלחמה על העובדים הטובים מתנהלת בתוך קהל היעד המוגדר – והמשימה של כל חברה היא להצליח לגייס את האנשים הטובים מתוך אוכלוסיה זו, כי אלו העובדים שייקחו את החברה קדימה, או יאפשרו לה להציב סטנדרט של שירות שאין לאחרים. לעובדים אלו יש מוטיבציה ושאפתנות שהם מביאים איתם מהבית. את העובדים שבאים לעבוד בשביל להתפרנס,יש בשפע. הם יגיעו אליכם בכל מקרה – המלחמה שלכם היא על הקצפת של אותו קהל היעד. הדרך למשוך את תשומת ליבם היא בדאגה לעתיד שלהם. ארגון שיצליח לדאוג לקריירה של אנשיו, יסמן את עצמו כתחנה הכרחית בדרך להצלחה. אם תהיו ממש טובים בזה, המעולים מתוך אלו שבאו  יישארו.

איך סיפור כזה של דאגה לקריירה יכול להיראות?

כל חברה שייכת לתעשייה מסוימת ונמצאת בשלב אחר במחזור החיים שלה. מתוך כך אנשים כבר משליכים מיד על איך העבודה שם יכולה לקדם אותם במובן שהם יישארו רלוונטיים לשוק. הנה כמה סיפורים גנריים – ומכלילים – רק בשביל להסביר את הנקודה:

סטארט אפ:  ההבטחה של סטארט אפ היא משהו כמו – כרגע אין משהו ממשי. אם נעשה יהיה. יש מקום לראש גדול. אתה חלק מהעניין, תתנסה בהמון דברים ותרכוש יכולות חדשות. אולי נשנה את העולם, אולי סתם נעשה כסף, ואולי פשוט נתרסק. בכל מקרה זו תהיה חוויה מרחיבת ידע.

ארגון גדול מוביל שוק: הצטרף להצלחה. כאן תוכל לנהל מערכות גדולות וגלובאליות. תכיר סטנדרטים של עבודה ותעשה נטוורקינג כמייצג של המותג. כדי להתקדם צריך יכולת ביצוע ועבודה פוליטית. יש תקציבים גדולים ואפשר לעשות דברים גדולים, אבל צריך להלחם על זה פוליטית ולקדם.

מרכז שירות: תעבוד קשה – נרדוף אחריך עם יעדים. נעשה מסיבות וכאלה. השכר לא משהו, אבל אין לך באמת אפשרויות אחרות. נעביד אותך עד שתתפרק ותמצה את התפקיד. חלק מתקדמים. הרוב לא. (זאת הבטחה די ברורה, הבעיה איתה שהיא על הפנים).

מרכז שירות – זווית קריירה: תעבוד קשה – יש יעדים. קח שנתיים אוויר. כל חצי שנה ניתן לך משוב מכוון קריירה.  תוך כדי כך נכשיר אותך במיומנויות שתזדקק בעתיד – אולי אצלנו – אולי במקומות אחרים. בכל מקרה ננסה לעזור. אתה תצטרך להשקיע יותר אבל זה ישתלם לך. (זה כבר נשמע יותר מעניין ).

כמה נקודות לסיום

  • כשארגון רוצה לדאוג לקריירה של העובדים שלו  ורוצה בטובתם, זה לא מהמקום שהעובד ישלים את הקריירה בארגון (זו פשוט הבטחה שלא רלוונטית לשוק התעסוקה היום)- אלא שהארגון ידאג שתהיה לו קריירה.
  • כל ארגון מכיל בתוכו אין סוף הזדמנויות למידה והתפתחות ועלינו להפגיש אותן למי שמעוניין בכך.
  • במקום לשאול בראיון עבודה "איפה אתה רוצה להיות בעוד חמש שנים?", תשאלו את העובדים בדיוק את השאלה הזאת. ואז תבררו איתם איך אתם יכולים לעזור להם להגיע לשם.

 

 

נהנת מהמאמר? אשמח אם תשתפ/י אותו עם החברים :)

Facebook
Email
LinkedIn
WhatsApp

רוצה שאעדכן אותך בפוסט הבא?

בניוזלטר אשלח לך עדכונים מקצועיים, מאמרים ופעילויות חדשות שלנו

סגירת תפריט