למה כדאי לעבוד אצלנו

על קופירייטר 'תותח' שעושה נזק לגיוס ולמיתוג המעסיק שלכם

עד לא מזמן, הטקסט היחיד שמנהל הגיוס היה צריך לדאוג לו היה תיאור המשרה לעיתון. שם, בגלל שהתשלום הוא על פי גודל המודעה, או מספר המילים – היה צורך לצמצם את הכתוב. היום הבעיה הפוכה – יש מקום להרבה טקסט (בעמוד הקריירה של החברה למשל)  מה שמאפשר לחברות לדבר את עצמן לדעת – בלי תוכן, בלי עניין ובלי קשר למציאות.

אם הנייר סופג הכל – אז עמוד HTML יכול לספוג אפילו יותר; טקסט, תמונה, וידיאו, עיצוב 'מהמם'. לאורך יותר מדי שנים מיקדו אנשי שיווק ופרסום את כל הידע, הניסיון והיצירתיות שלהם במטרה אחת – למכור משהו גדול מהחיים. לעיתים קרובות נילוו לכך הבטחות בהתאם כמו: "אתה חייב את זה" "זה ישנה את חייך" או יגרום לך "להתרגש כמו בפעם הראשונה". גם אני עשיתי זאת בעבר כמנהל שיווק צעיר בחברת תקשורת 'מובילה'.  המחיר היום שמשלמים על חוסר אותנטיות הוא זלזול מצד הצרכנים  כתוצאה מדיסוננס קוגניטיבי שאינו מצליח לגשר על הפער בין מה שיודעים על החברה – לבין מה שהיא כותבת ומספרת על עצמה. פער המוביל אותנו למסקנה שהשימוש במילים גדולות נועד להסתיר את מה שעומד מאחוריהן. מה שקורה בארגון הוא מה שאפשר להוציא החוצה, כראייה מקדונלדס הגדולה לוקחת אותנו לסיור בתוך המטבח שלה  כדי לדעת בדיוק איך וממה מכינים את הצ'יפס שלה על מנת לשים סוף לשמועות אודות התהליך  – סימן שהפור נפל. עם לקוחות מנהלים מערכות יחסים ארכות טווח. ובוודאי עם עובדים.

 תוכן בעמודי קריירה

מיתוג המעסיק שלכם בא לידי ביטוי באופן המובהק ביותר – בעמוד הקריירה אצלכם באתר. כשפתאום צריך לכתוב טקסטים שמציגים את מקום העבודה, ומסבירים למה כדאי להצטרף, ואיך נראה יום עבודה – אנחנו רואים את הקלישאות גם כאן:  "חברה צעירה ודינאמית", "הצטרף להצלחה", אפשרויות קידום מגוונות" וכאלה.  אם אתה אומר לעצמך משהו הרבה פעמים – בסופו של דבר אתה מתחיל להאמין בו. וכך אנשים טובים וחרוצים פועלים באופן אוטומטי מבלי לשים לב מה הם כותבים, מה המשמעות של זה ואיך אנשים צורכים את זה – ואז מתקבל טקסט שנראה כאילו מחשב כתב אותו.

למה כדאי לעבוד אצלנו

כאן בדוגמא שהבאתי מחברת תקשורת, מנסים להסביר למעוניינים "למה כדאי לעבוד כאן" – דרך החדשנות של החברה. האם יכול להיות שחברות התקשורת לא מבינות שבעינינו הן כבר ממש לא מייצגות קדמה טכנולוגית (וכולן אותו דבר – פחות או יותר). האם האנשים שעובדים שם מאמינים בזה שהם "בחזית הטכנולוגיה"?  אז מה בעצם מנסים למכור כאן  לעובדים פוטנציאלים?  את מה שמנסים  למכור ללקוחות החברה באופן כללי. לדידם הסיבה שכדאי לך לעבוד איתנו היא כי "יש לנו רשת מתקדמת! אנשים אשכרה יכולים לנדוד עם המכשיר שלהם מעבר לים!! ויש לנו כל מיני שירותים שמעצימים את חווית השימוש!!!" עם טיעונים כאלו קשה להתווכח…יותר קל לרפרף עליהם במהירות ולהגיד לעצמך "נו באמת…"

יותר מדי קורות חיים לא מתאימים

אתגר נוסף כיום הוא בכמות קורות החיים הלא רלוונטיים שמתקבלים. הקלות הבלתי נסבלת של שליחת קורות חיים יוצרת עומס על המגייסים שלא מצליחים להתפנות לתהליכי איכות ומתעסקים בכמויות. פירוט הסיבות שכדאי לעבוד בחברה הוא חשוב. זו ליבת עסקת החליפין בינכם לעובד. ועל כן למעשה זהו תיאום הציפיות והעמדה הראשונית עימה מגיע המועמד לראיון העבודה. ככל שזה יהיה יותר כללי – זה ימשוך אנשים פחות רלוונטיים. ככל שזה יותר "מכירתי" זה יגרום לפער בין ההבטחה למציאות בשלב מאוחר יותר.

מציעים

כאן ניתן לצפות מכל עובד שיגיע שידרוש: הכשרות, להתקדם מהר, תנאים מעולים. זה מגיע לו. השאלה שצריך לבדוק כאן היא (1) האם אנחנו באמת מתכוונים לספק לו את זה? (2) האם זה בכלל חשוב לו?

אז מה התכנים שכל מנהל גיוס צריך לדאוג להם?

עמוד הקריירה של החברה – הוא אתר הבית של הגיוס. אם לוקחים ברצינות את הנכתב שם ועושים את זה פעם אחת בצורה יסודית – אפשר להשתמש בתוצרים בכל מפגש עם מועמדים לאחר מכן. כמו אנשי שיווק – צריך לחשוב מה התועלת של הלקוח שלכם. הנה, בקצרה, כמה רעיונות:

  • למה כדאי לעבוד פה: כי זה במיקום שקל להגיע ואפשר לראות במפה בדיוק כמה זמן לוקח להגיע,  כי המשמרות נוחות ותפרסו את האפשרויות לשיבוץ ובדיוק מה זה דורש ממני, כי נדאג שתהיו אלופים בדברים שחשובים למעסיקים – אקסל, פאוארפוינט, וורדפרס, שפת תכנות. ציידו אותם לדרך עם משהו שיכול לעזור להם ולא עוד סדנת שוקולד.
  • סיפורי הצלחה: טוב להראות אנשים שהתקדמו עם סטטיסטיקה שקופה ומעוררת אמון ובמקביל היזהרו מלהבטיח משהו שיוכל להתממש רק בעוד זמן רב. אל תספרו על השליח שנהיה מנכ"ל – תדברו על איך מי שהתחיל אצלכם עובד היום בחברות מובילות אחרות – בדיוק כמו שמכללות ואניברסיטאות מפרסמות – הרי תפקיד הכניסה הוא מבוא לקריירה.
  • על תהליך הגיוס: הדבר שהכי חסר תמיד בסעיף זה הוא תיאום ציפיות מדויק של הזמן שייקח לנו לעדכן אותך בכל שלב. בדיוק. 72 שעות לבדיקת קו"ח ראשונה, 7 ימים נוספים עד לראיון, ושורה האומרת כי בכל מקרה אם לא נעמוד בזמנים האלו – נעדכן אותך. שתדע.

 השפעה באמצעות תוכן

מכון CMI הגדיר שיווק באמצעות תוכן (content marketing) כשיטת שיווק בה יוצרים ומפיצים תוכן בעל ערך לקהל מוגדר על מנת לחזק את המודעות וההעדפה למותג, למשוך אותו להתעניין בתוכן באתר ובמוצרי החברה ולייצר לידים והכנסות. עולם השיווק אימץ בברכה שיווק באמצעות תוכן כפרקטיקה שיווקית מובילה שתומכת בקבלת ההחלטה של הצרכן. במקרה שלנו זה מועמד – אבל הוא צורך מידע כמו כל אחד אחר. אז תנו לו את המידע המתאים שיבינו יותר מהר מי אתם ותקבלו יותר קו"ח רלוונטיים. עזבו אתכם מקופירייטר תותח, דברו לעניין – ומי שבעניין יבין. מה אתם רוצים.

 

ב-4.2 אשתתף בכנס קהילת הגיוס ואעביר סדנא על איך לייצר תוכן שמושך את המועמדים שאתם רוצים. אשמח לראותכם.

 

נהנת מהמאמר? אשמח אם תשתפ/י אותו עם החברים :)

Facebook
Email
LinkedIn
WhatsApp

רוצה שאעדכן אותך בפוסט הבא?

בניוזלטר אשלח לך עדכונים מקצועיים, מאמרים ופעילויות חדשות שלנו

סגירת תפריט