200Hd

סיפורים שארגונים מספרים על עצמם

ברוכים הבאים לעידן ה- OrgSelfie#

מכירים את השאלה הנפוצה בראיונות עבודה "ספר לי על עצמך?" – אז אותו דבר – רק הפוך. כי דור הסלפי דורש – "תציגו את עצמכם קודם". אומנם סלפי הוא "דיוקן עצמי מצולם", אבל זוהי תופעה שיושבת על שינויים חברתיים וטכנולוגיים שהביאו אנשים לפרסם תוכן על עצמם  מתוך צורך ורצון לקבל פידבק והכרה על התדמית אותה הם מציגים.  והיום גם ארגונים מורידים את המסכות וחושפים את עצמם החוצה באופן שמחמיא להם מתוך רצון לקבל תשומת לב מקהל היעד. אם צרכנים רוצים לדעת יותר על החברה ממנה הם קונים שירותים ומוצרים, אז מחפשי עבודה סקרנים עד יותר. אם כך, אין זה מפתיע שארגונים יותר ויותר מספרים על עצמם סיפורים בטקסט, וידיאו ותמונה.

איפה זה בא לידי ביטוי ? בכל מקום

אתר הקריירה

וידיאו: חברות רבות מציגות את עצמן  בסרטוני וידיאו שמופצים באתרי קריירה. ברוב הסרטונים משולב אלמנט אינפורמטיבי על החברה, לצד צחוקים ודאחקות. האיזון בין שני אלו הוא לא תמיד פשוט ויש מתח בין מה באמת עושים פה, לבין איך זה מרגיש.  מוזמנים לשפוט בעצמכם את הסרטים של אאוטבריין, פרפקטו מובייל, Natural intelligence, Qwilt, Houzz על איך משלבים את המידע עם הפאן. אין ספק שהכי כיף זה שלא צריך להתאמץ ופשוט להציג את זה As is. שאתה צוקרברג שמציג את המשרדים בפייסבוק, למשוך מועמדים זה לא בראש רשימת הדאגות שלך (רבים רוצים לעבוד שם + את השאר הם משלימים ברכישות של סטארטאפים על אנשיהם)

מה שמאפיין את רוב הסרטונים הן הצגה של סביבת העבודה הכוללת את המשרדים, והאנשים. רבים מהם מתנהלים במסדרונות החברה תוך כדי הצגת האנשים הפועלים בה בדרך רצינית או מבודחת. ועדיין יש רבים וטובים שגם בסרטי הקריירה שלהם מציגים הכל – חוץ מאיך זה לעבוד בחברה. היום כבר אי אפשר "לדבר על", צריך "להראות את".
הנה דוגמא לסרט עם הרבה הבטחות, אבל מעט הוכחות – not Selfie…

וידיאו כמובן רלווונטי לא רק בעמוד קריירה. Forter מישראל הזריקו סרטון 'מחתרתי' לרשת שחושף את התרבות והז'רגון של  אנשי הפיתוח בחברה (סקירה של המהלך – בפוסט על גיוס ויראלי).

תמונות: הרבה מן החברות מציגות אנשים ופרצופים בתמונות. בחלק זו רק הנהלה, באחרים כל העובדים – אצל הרוב זה איפשהוא באמצע. פרצופים זה דבר חשוב. ידוע שתמונות עם אנשים מביאות ליותר רגש ומוערבות. שימו לב איך היום כבר לא צריך ולא רצוי להציג תמונות מהונדסות יתר על המידה. צריך משהו קז'ואל, אותנטי מחיי היום יום (גם אם לקח 3 שעות ו-300 תמונות). אנשים יודעים שלפעמים נשפך קפה במשרד, ולא כולם מחייכים כל הזמן – אלו הן עובדות החיים. מצרף גלריה לדפדוף עם תמונות שחברות מפרסמות על עצמן.

[pojo-slideshow id="2176"]

משרות

טקסט: משרות לא יכולת להציג רק את מה שהמועמד צריך להביא לתפקיד – צריך לשלב מידע על החברה כבר בתיאור המשרה ולדבר על ההזדמנות. באופן טבעי הרבה אנשים יפגשו אתכם בפעם הראשונה דרך תיאור המשרה, ושם יש מקום ליצר רושם על מי אתם. תיאור משרה, כמו כל פרסום, כבר מתחיל לספר את מיתוג המעסיק שלכם מעצמו, גם אם לא התכוונתם.

תמונה: כיום רבים מציגים משרות בעזרת תמונה. זה מתבקש לאור זאת שהן מוגשות ברשתות חברתיות המאפשרות ומחייבות להעביר מסר יותר קליט מתיאור משרה סטנדרטי – הרי הן מתחרות על תשומת לב מול בר רפאלי וחדשות היום בפיד (עוד על שינויים בהרגלי הפצת המשרות). אספתי גלריה של תמונות שהוצמדו לפרסומי משרות בלינקדאין ופייסבוק. התבוננו בתמונות ונסו לחשוב איך אתם מרגישים ומה האסוציאציה שעולה לכם בראש.

[pojo-slideshow id="2136"]

בלוג חברה

חברות טכנולוגיה רבות מנהלות בלוג שפונה לקהל יעד רלוונטי לגיוס, בניגוד לקהל היעד השיווקי של החברה. על מנת שזה יהיה רלוונטי ומעניין, החברה חייבת לשתף בתוכן על המקצוע – קרי על הטכנולוגיה, המוצר, השיווק, וכל מה שיכול לעניין אנשים מוכשרים לקחת חלק במה שאתם עושים.

ישנם גם מקרים ייחודיים בהם קהל היעד למוצר של החברה = קהל היעד לגיוס. בינגו! קחו לדוגמא את Takipi, פלטפורמה לניהול באגים ב-Java, שמייצרת תוכן על Java בכדי לייצר עניין במוצריה ובאופן ישיר בונה לעצמה שם בקרב מפתחי Java. סינרגיה מושלמת. יתרון תחרותי בשוק שמפתחים מוכשרים שווים את משקלם בעגבניות שרי.

Picture3

ראיון עבודה

ראיון עבודה הוא הזדמנות לשני הצדדים להכיר, אי אפשר רק לשאול ולבחון את המועמד. צריך להציג את עצמך, ואת החברה. זה כאילו טריוויאלי – אבל כשאני נכנס כצופה לראיונות עבודה עם מנהלים מגייסים, אני רואה כיצד חלקם מתקשים להציג את עצמם .  לעיתים הם מריצים את ההיכרות על מנת להתחיל ולבחון את הידע של מי שיושב ממול ("חבל לי על הזמן"). טיפ פרקטי לענין זה: עזרו למי שזה לא בא לו באופן טבעי לייצר פתיחה וסיום של ראיון עבודה, עליהם אפשר לחזור פחות או יותר בכל פעם.

 ובכל הזדמנות

חברות מעדכנות את הציבור וקהל היעד שלהן מעת לעת במדיה שלהן  (כמו שגוגל הכריזה על שינוי ארגוני), או בפעילות יחסי ציבור. ואם העדכון הוא  על מה הן עושות ואילו שיקולים מנחים אותן, באופן אותנטי וברור –   זו נקודת התחלה טובה לייצר עניין בקרב קהל היעד שמזדהה עם החברה. הדרך מכאן להתעניינות באפשרויות קרירה קצרה.

כמה נקודות לסיום
  • מה הם קורות חיים אם לא 'טקסט סלפי' בו אנשים מציגים את עצמם?  אז גם מועמדים רוצים לראות מה יש לצד השני להציע. זו עסקת חליפין של מידע.
  • אנשים יודעים שלארגונים יש הרבה צדדים. לא כולם חייבים לאהוב הכל. לכל חברה יש אופי שמשקף את התרבות הארגונית שלה. זה מי שאתם. ואלו שמזדהים איתכם יהיו עובדים יותר טובים.
  • אל תתביישו במי שאתם – תציגו את זה באופן אותנטי ומושך, ותראו את מי זה מביא. אם אלו האנשים הלא נכונים – כנראה שאתם צריכים לחשב מסלול מחדש לגבי ה DNA. או להסתפק במה שיש. או לשלם להם הרבה כסף. או להציג את עצמכם יותר טוב – בתוכן.
  • יש חברות שיותר טוב להן להישאר מאחורי הקלעים. בדרך כלל זה קשור למודל עסקי שלא מאפשר או לא מצריך להיות בפרופיל גבוה.  אלגו טריידינג לדגומא.
  •  אי אפשר סתם לזרוק כותרות ולהשתמש במשפטים גדולים מבלי להוכיח אותם ("we are cool"). זה חייב להיות אותנטי, מעניין, אינפורמטיבי ומעורר רגש. כותרות ללא עומק שאינן נתמכות בסיפור שמסביר אותן, לא מייצרות נוכחות חיובית אלא זורעות דיסוננס בראשו של המתבונן שלא מבין על מה ולמה.
  • אי אפשר לדבר על הכל כל הזמן. הסיפורים צריכים להתחבר לתמונה הגדולה – שהיא הרעיון של לעבוד אצלכם.
  • בניית אסטרטגיית מותג מעסיק וממנה גזירת הסיפור הארגוני והפצתו, היא הפרקטיקה האפקטיבית ביותר לבנות תדמית לאורך זמן בקרב קהל היעד.

 

נהנת מהמאמר? אשמח אם תשתפ/י אותו עם החברים :)

Facebook
Email
LinkedIn
WhatsApp

רוצה שאעדכן אותך בפוסט הבא?

בניוזלטר אשלח לך עדכונים מקצועיים, מאמרים ופעילויות חדשות שלנו

סגירת תפריט