נהדר ובול בפוני – קמפיין ויראלי לגיוס אנשי פיתוח

איך יודעים שקמפיין רץ ויראלי? זה מגיע אליך במייל עם הכותרת "קורע מצחוק!". ואם זה מגיע מאנשים שאתה "מחשיב" אז הסיכויים שתפתח את זה עולים בהתאמה. זה בדיוק המהלך שיזמו לבניית תדמית וגיוס אנשי פיתוח  ב- forter – סטארט-אפ ישראלי שנותן פתרון למניעת הונאת אונליין ואופליין ללקוחות עסקיים.

מדויק ופוגע בול בקהל היעד

לאחר שצפיתי בסרטון. הבנתי שאני לא מבין כלום ולא צוחק. באותו רגע היה לי ברור למה הדף הזה טוב. כי הוא לא אמור לעניין אותי – אלא את קהל היעד בלבד – כאילו הכניסו אותי לשיחה שמתנהלת בין מפתחים ואני רק יושב בצד, מבין כמה מילים אבל רוב הזמן מהנהן בראש.

אם לא היית בעל עניין בתחום – שחוקר  איך חברות מפרסמות את עצמן שהן פונות לעובדים – כנראה שהיית נוטש את העמוד כבר קודם. למעשה הלינק הזה כנראה מעולם לא היה מגיע אלי (ותודה לנטע מגיגיה על זה)

 

אז מה יש שם?

עמוד נחיתה שם מציעים 3 פעילויות נחמדות – (לינק לעמוד הנחיתה)

  1. לצפות בסרט פארודיה על "סרטים שאנשי פיתוח מכורים אוכלים"
    • מאתמול שראיתי את הסרטון, עד היום – כבר נוספו לו 300 צפיות.
    •  זאת הפעילות עם הכי הרבה משתתפים – כי לצפות בסרט זה הכי קל
  2. למלא שאלון "האם אני מפתח שחולה בארכיטקטורת יתר" 
    • שאלון מגניב שרק מי שמפתח יכול להבין. זאת שפה פנימית. (למרות שאני מילאתי יצא לי שאני מפתח על:)
    • קצת פחות משתתפים מאשר בסרט (80% מצופי הסרט מילאו שאלון) אבל עדיין רבים משתתפים כי זה קל (רק לחיצות עכבר) ומגניב ומדבר בשפה פנימית.
  3. לינק לשרשור בו כל מפתח יכול לספר  על מקרה בו פעל  בארכיטקטורת יתר ב-hacker news
    • דורש יותר מאמץ וחיפה ולכן פחות משתתפים באופן טבעי

מזה ניתן ללמוד איך כדאי לבנות מהלך שנשען על יותר מרק סרט "מגניב" ומייצר מעין עולם קטן. גם אתה שוהה בו לא יותר מ-5 דקות. אתה מבין את הקונספט. ומי שזה לא מדבר אליו –פשוט סוגר את העמוד וממשיך הלאה. וזה בסדר כי ממילא זה לא בשבילו. זה לא כמה אנשים השתתפו בפעילות – אלא כמה רלוונטיים. זאת שאלת המפתח.

 

עובר בין אנשי פיתוח  באופן אותנטי

מייל עובד. שלא יספרו לכם אחרת. העניין היא שרוב המיילים שאנחנו מקבלים ביומיום הוא שהם סתם ענייני עבודה – או שמנסים למכור לנו משהו. אבל שיש תוכן מעניין- הכוח של זה עובר גם במייל. הרי את הלינק  קיבלתי בתוך מייל עם הכותרת "קורע מצחוק!". במייל היו משורשרים כבר כתובות של עשרות אנשי פיתוח שראו את זה והעבירו באופן וולונטרי מאחד לשני. בפורטר יכולים להיות מרוצים – כי זאת בדיוק המטרה.

מסרים מרכזיים שאני קלטתי מהעמוד

  • הצילום הלא מקצועי מראה לאנשי הפיתוח בעצם שאת עיקר המאמץ אנחנו משקיעים בלייצר קוד מעולה. אבל אנחנו יודעים גם לעשות צחוקים. מצד אחד עובדים קשה לייצר קוד מעולה – מצד שני לא לקוחים את עצמנו ברצינות מדי.
  • הרבה ארגונים שמייצרים מוצר B2B מתקשים לייצר עניין למפתחים. הסיפור ש"אנחנו הופכים את העולם למקום טוב יותר" – קלישאה שכבר הפכה לבדיחה. אז איך מציגים את החברה באופן שיגרום לאחרים להתעניין? מכניסים פנימה לתוך התרבות. זו לא הטכנולוגיה  – אלא איך מתייחסים אליה.
  • בקיצור – אנשי פיתוח מעולים – וצחוקים . לא צריך יותר מזה בשיל לייצר עניין ראשוני. אחר כך כמובן שצריך לייצר הצעה מעניינת.

 לסיכום

  • לפעמים אנחנו מחפשים אימפקט עם חשיפה לאלפים. אין בכך צורך. אם מצמצמים את התוכן מגיעים לקהל יעד מדויק יותר..
  • האם זה אפקטיבי? האם יצא מזה גיוס? המפתח הוא לגרום לאנשי פיתוח לשתף את זה מאחד לשני. זה לא אומר שמחר הם יקבלו מאות קורות חיים. אבל מי שכבר בעניין, מי שחושב על – ייכנס לחקור מי האנשים המצחיקים האלו שאני יכול להזדהות איתם. זאת עבודת תשתית לטווח ארוך – שיכולים להיות לה גם פירות כאן ועכשיו.
  • רעיונות להמשכיות. להציע למי שבא לתת את המייל ולקבל פעם בשבוע ציטוט מצחיק מעולמם הפנימי של אנשי פיתוח. מעין רגע אתנחתא בקטנה.  זה כמובן דורש להעמיק את התוכן שמייצרים לאורך זמן. אתגר.
  • כאן הצליחו ב HR לרתום את אנשי הפיתוח למהלך אותנטי שמייצג באמת את מי שהם – להביא אותם לשולחן ולקחת חלק פעיל במאמצים לגייס אנשי פיתוח מעולים.
  • פורטר מאוד מצניעים את עצמם בתהליך. רק אם אתה מתקדם וחוקר את העמוד – יש לינק צנוע להתעניין במשרות. רואים את רוח אנשי הפיתוח שלא רוצים לקחת חלק מכל דבר שיש לו אופי "שיווקי / מכירתי".

 

דד

 

 

נהנת מהמאמר? אשמח אם תשתפ/י אותו עם החברים :)

Facebook
Email
LinkedIn
WhatsApp

רוצה שאעדכן אותך בפוסט הבא?

בניוזלטר אשלח לך עדכונים מקצועיים, מאמרים ופעילויות חדשות שלנו

סגירת תפריט