Picture2

מה למדתי על מיתוג מעסיק ביריד התעסוקה של אונ' תל אביב?

ירידי תעסוקה התמעטו בשנים האחרונות – והאינטרנט הוא הסיבה המרכזית לכך . אם כל ההצעות נמצאות ברשת, וכל אחד יכול להגיע – למה לטרוח ולהזיע? כמעט ולא רואים היום ירידי תעסוקה כלליים, אלא יותר ממוקדים שפונים לנישה, כמו היריד שהתקיים באוניברסיטת ת"א החודש. הלכתי לראות איך החברות מציגות עצמן לראווה ביריד –  כי זה מקום מצוין לראות מה קורה בחוץ עם מיתוג מעסיק.

Picture4

היה חם מאוד, ובכל זאת הרבה סטודנטים באו לראות מה יש לעולם העסקי להציע להם. בלב היריד שדרה של חברות סטארט אפ טכנולוגיות עם המון אנשים (התמונה למעלה). חברות הטכנולוגיה הצעירות משכו בעיקר את תשומת הלב של הסטודנטים ועוררו בהם עניין רב בנוסף לחברות ותיקות וממוסדות יותר מתעשיות שונות. הנה הרשמים שלי לגבי הנראות של מיתוג המעסיק ביריד.

צ'ק פוינט

ספינת הדגל של הסייבר הישראלי היא כבר חברה גדולה שמעסיקה כ-3400 עובדים, מה שמאפשר לה לקחת שטח גדול ולהעמיד מבנה מהונדס. מעניין לראות  שהבחירה שלהם הייתה לייצר דוכן ארוך ללא כניסה פנימה לתוך המתחם שלהם. בצ'קפוינט Security זה מצב תודעתי שבא לידי ביטוי גם בהעמדה של הדוכן.

Picture7

יש פיצוח די מוצלח למיתוג המעסיק שלה במשפט  – we secure the future – יש התלכדות מדויקת בין ערך המותג של המוצר , למותג שאנשים עובדים עבורו. מבחינת העמדת מסר דווקא Software technologies  (מונח כללי שלא אומר הרבה)  בלט יותר לעומת התימה המעניינת שהם בחרו לעצמם, שמוסתרת על ידי האנשים בדלפק

 My Heritage

ברול אפ של החברה כתוב "הצטרף למשפחה". גם כאן ישנה התאמה מלאה בין מיתוג המעסיק למותג הצרכני (החברה עוסקת באיתור וניהול שורשים משפחתיים). אבל אם חושבים על זה עוד רגע –  יש מצב שזה אפילו מתבקש מדי. קל מדי. כי איזה מקום עבודה הוא באמת משפחה? עסק משפחתי? אולי. אבל  איזה משפחות אתם מכירים שפותחות דוכן ומבקשות שתצטרף אליהן?

Picture6

EMC

החיים היא מה שקורה לך בזמן שתכננת. וככה Center of excellence   הפך ל Food center ביום שמש חם שכולם שמחים לראות פינת צל. לארח אנשים זו מצווה ים תיכונית…

Picture5

 

WIX

חברה עם נחשקות רבה בעיני מועמדים:   good vibes + פרופיל גבוה + משרדים בנמל ת"א = החברה הכי מבוקשת בקרב הסטארט אפים בישראל על פי מילות חיפוש בגוגל (כלכליסט). ובעמדה שלהם המסר הצרכני הוא שמוצג "הדרך בה האינטרנט אמור להיות" – בכך הם מכוונים לקלות שניתן לעבוד עם המוצר שלהם בניית אתר במהירות ובקלות. אין כאן מסר תעסוקתי, אך כיוון שכרגע יש להם ביקוש גבוה – זה לא משהו שבוער לטפל בו – אבל אז כדאי לממש את הרעיון של המותג בהעמדה של הדוכן – וזה לא קורה – כי אין כאן סדר ורעיון מרכזי שנותן את הטון.

Picture3

הפריסה של הנוכחות שלהם: רול אפ כתום– "חושה טרופית" למשקאות –– שולחנות לבנים.  מה שמחבר את הכל זה דגלונים חמודים – אבל זה לא יוצר חיבור. על פוסטר (בחושה הטרופית) יש מסר שתומך במיתוג ולא במוצר develop yourself – אבל גם כאן לא ממש רואים אותו.. בקיצור יש את כל המצרכים – וצריך רק לארגן בהשאלה לפי התימה "The way the web job fair stand was meant to be" –או שסתם יהיה מסודר J

Verint

כאן מה ששמתי לב הוא להעזה לעבוד עם שפה גרפית של קומיקס – שזה מיד מייצר עניין ומעביר מסר. אבל בתוכן הקומיקס – יש מקום לספר את על ורינט באופן יותר חד ומדוייק. אם זה קומיקס – אז שיהיה קומיקס – חייב להיות סיפור.

Picture2

 

תעשייה אווירית

הקימו ממש עיר קטנה. הביאו חול ויצרו תחושה של חוף ים והתפרשו על שטח גדול כל כך שזה מציב סימן שאלה – למה יש בכך צורך ומה הסיפור שמאחורי זה? בנוסף לזה הם גם מגרילים בין הפונים אליהם מצלמת Go Pro.

Picture1

אהבתי – שלט צבאי משהו – אבל בול בעיניים מי יכול למצוא הצעות רלוונטיות אצלם..

Picture8

 מחשבות לסיום

היה מעניין לראות איך חברות מציגות את עצמן ומציגות את הסיפור שלה כמעסיקות. ואיך חברות ההזנק הצעירות השתלטו על תשומת הלב. בכנס היו המון חברות וסטודנטים והיה נראה שוקק וחי. למי שקהל היעד שלו נמצא שם – בטח כדאי להגיע. לצאת עם המותג מהמשרדים שלו ולפגוש את האנשים. לשוחח איתם. לקבל פידבק ולראות את החברות האחרות שגם הן מחפשות אנשים כמו שלכם.

 

 

נהנת מהמאמר? אשמח אם תשתפ/י אותו עם החברים :)

Facebook
Email
LinkedIn
WhatsApp

רוצה שאעדכן אותך בפוסט הבא?

בניוזלטר אשלח לך עדכונים מקצועיים, מאמרים ופעילויות חדשות שלנו

סגירת תפריט