ע

מה בודקים בסקר מותג המעסיק של חברות פורצ'ן 500?

הגיע לידי דו"ח של 100 חברות הפורצ'ן 500  שפועלות הכי הרבה במיתוג המעסיק. גם אתם יכולים להוריד את הסקר כאן.

קריאה שלו היא הזדמנות טובה לבחון את הפרמטרים בהם בודקים מי "הכי טוב" במיתוג מעסיק ולבדוק מה קורה אצלכם.  אז ללא הקדמות מיותרות – הנה הפרמטרים המרכזיים בהם בחנו את מיתוג המעסיק:

אתרי קריירה

אתרי קריירה הם נקודה קריטית למועמדים; זה המקום בו הם מגלים את התרבות הארגונית, דרישות התפקיד, אפשרויות להתפתחות וצמיחה בתוך החברה ועוד. אתרי קריירה טובים נבחנים לא רק על ידי כמה הם יפים אלא עד כמה הם ייחודים ופונים לאנשים הרלוונטיים.

קריטריונים לבחינה

  • התאמה למובייל
  • האם קל להגיע לאתר דרך העמוד הראשי וכמה קל לחפש בתוכו?
  • האם יש מידע חזותי בווידאו ו\או תמונות?
  • האם תיאורי המשרות מספקים פרטים חשובים?
  • האם יש עדויות והמלצות שמראות על מגוון האנשים והאפשרויות בחברה?
  • חשיפה לחיי העובדים בחברה ומידע על הטבות ורווחה
  • חשיפה למסלול הקריירה: תהליך הגיוס, 6 חודשים אחרי תחילת העבודה, שנה אחרי וכו'.

גיוס שיווקי – Recruitment Marketing

ההבנה היא שחייבים ללכוד בתהליכי הגיוס את תשומת הלב והרגשות של המועמדים. הפוקוס בפעילות שיווקית בתהליך הגיוס הוא על הפרסונות שהחברה רוצה לגייס, ולכן בשיח החברות ידברו פחות על עצמן. חברות שמובילות בסקר, הינן חברות שמספקות תוכן רלוונטי למועמדים שלהן, עם הצעות ערך משמעותיות (EVP), אפשרויות קריירה וחוויות עובדים אמיתיות.  בקטגוריה הזו בדקו:

  • האם לחברה יש עמודים ייעודיים למיתוג מעסיק (לדוג' בפייסבוק \ IN \ אינסטגרם)
  • האם יש קהילת טאלנטים?
  • האם יש לחברה בלוג פעיל ואם כן, האם הוא נכתב על ידי העובדים?
  • האם יש לחברה האשטאגים ייעודיים שמייצגים את הערכים שלה? (בעיקר לטוויטר ואינסטגרם)


ביקורות עובדים

אנשים פחות מאמינים לארגונים ומה שהם אומרים על עצמם, ולכן צריך להניע את העובדים הקיימים לשתף בביקורות חיוביות על חיי העבודה שלהם. 87% מהארגונים אומרים שהאתגרים המובילים שלהם הם לייצר תרבות של מעורבות ארגונית גבוהה שמביאה אותם לעשות בדיוק את זה

בקטגוריה הזו החברות נבדקו בעיקר על בסיס הציונים שלהן  ב-Glassdoor על: תרבות הארגונית וערכים, איזון בין חיי העבודה למשפחה, שכר והטבות, אפשרויות פיתוח קריירה, ומה אחוז העובדים שימליצו על החברה לחברים שלהם?

בארץ The Worker הוא המקום לבדוק את עצמכם

פרסים והוקרות

15% מהמועמדים אומרים שערכי החברה משפיעים ביותר על החלטתם להגיש מועמדות לתפקיד. ערכים אלו יכולים להיות מתוקשרים גם ע"י פרסים והישגים בתחומים שונים: אחריות תאגידית, מקומות העבודה המומלצים, פרס חווית המועמד ועוד.

אז אם זכיתם בפרס, אל תשכחו לציין את זה באתר הקריירה ובתקשורת עם המועמד

אחריות חברתית ותאגידית

ארגון שחי ומתחשב בסביבה שלו יוצר יתרון תפיסתי בקרב קהלי יעד רבים. 65% מהמועמדים אומרים שילכו לבדוק הצהרות תאגידיות שנאמרות על ידי החברה כדי לוודא אותנטיות. בקטגוריה הזו נבחנו בין היתר: תרומות ומענקים, תרומה לקהילה, ידידותיים לסביבה, אתיקה תאגידית, שיוויון מגדרי ועוד.

פרמטרים שנבדקו:

  • מענקים ותרומות ליוזמות בתחום האחריות חברתית
  • נוכחות הצהרות על קיימות
  • נתונים על גיוס וקידום על פי מגדר
  • מידע על רב גוניות והכללה

והנה רשימת 6 החברות במקומות הראשונים

כמה מילים לסגור את האירוע

אלו הם הפרמטרים המרכזיים בהם נבחנו החברות. בדו"ח עצמו תמצאו עוד. מעבר עליהם ובחינה מה יש אצלכם תוכל לקדם אתכם, תוך ניתוח זירת הפעולה בשוק בו אתם פועלים.

בכל מקרה, אל תעשו את זה בשביל לזכות בפרס, אלא בשביל לנהל תקשורת יותר טובה עם קהל היעד שלכם בחוץ.


——————————-

נהנת מהמאמר? אשמח אם תשתפ/י אותו עם החברים :)

Facebook
Email
LinkedIn
WhatsApp

רוצה שאעדכן אותך בפוסט הבא?

בניוזלטר אשלח לך עדכונים מקצועיים, מאמרים ופעילויות חדשות שלנו

סגירת תפריט