כמה פשוט להפסיד תשומת לב

במרחב הדיגיטלי אנשים הינם חסרי סבלנות והם יענישו אותך על כל טעות. כאן, קל מאוד פשוט לנטוש לזפזפ, לסגור,  להחליף, לשנות ולעבור להצעה הבאה. שלא כמו, נגיד, במסעדה – אחרי הכל כמה פעמים אפשר לקום וללכת? להחזיר מנה? יין? במרחב התוכן הדיגיטלי אפשר בקלות להמשיך הלאה בלי לחשוב פעמיים, אל האפשרויות הנוספות שתמיד שם. אותו כלל תקף גם בהזדמנויות עבודה  – לכך נגיע בהמשך.

קחו את ערוץ 1 לדוגמה

משדרי הבחירות – כולם משקיעים מיליונים ונרגשים לקראת השעה 22:00 אז יבשרו את תוצאות המדגם. בערוץ 10 יצאו לכיכר רבין (כמייצגי המחנה), ערוץ 2 התמקם בכנסת (כמתבקש מקול העם), ואילו ערוץ 1 התמקם באולפן עם הדמיות תלת מימד מתוחכמות וחכמות. אלא שברגע האמת היתה תקלה בהצגת הנתונים. הצופים מיהרו לזהות את הפלופ ועברו לערוצים מתחרים. הרייטינג לא הצליח להתאושש. חברת אורעד לקחה אחריות מלאה – לא גבתה עבוד השידור, שילמה פיצוי ופרסמה התנצלויות בעשרות אלפי שקלים. אבל את הרייטינג אי אפשר להחזיר. כך בדיוק קורה גם עם מועמדים טובים החווים אצלכם 'תקלה' בעמוד הקריירה – הם הולכים למקום אחר.

ערוץ 1
רייטניג בערב הבחירות – התמונה מדה מרקר

חווית 'תקלה' בעמוד הקריירה שלכם

התחרות הגדולה בשוק העבודה מכתיבה לנו תנאי שוק. את מה שיש לנו להציע – יש גם לאחרים. ההזדמנות שניתנת לנו לשכנע  היא לעיתים חד פעמית. אנשים בררנים ומצפים ליותר. בעיקר הטובים שבהם. כאשר גולש מגיע לעמוד הקריירה שלנו לבחון האם יש הזדמנויות שמתאימות לו, זאת קודם כל ההזדמנות שלנו להציג לו את מה שיש לנו להציע – ולכן חשוב שנבחן האם הוא מצליח להבין מה קורה, או שבחוויה שלו יש 'תקלה' באתר? חווית תקלה יכולה לבוא לידי ביטוי מכל מיני סיבות

  • בחברות גלובאליות שנאלצות לשלוח גולשים לעמוד הקריירה הבינלאומי. שם בקושי אפשר להתמצא ולמצוא משרות רלוונטיות. לעיתים הכל באנגלית. רשתות אופנה, חברות טכנולוגיה – סובלות מן התופעה הזו. לא מצליחים לשכנע את התאגיד שזה פשוט לזרוק כסף לפח? אם זה בדיוק מה שקורה אצלכם – אז אנשים נוטשים. יש משפך – ככה זה עובד בדיגיטל.
  • טפסים ארוכים מדי למילוי. אם אינכם גוגל או פייסבוק שאנשים יעשו הכל בכדי לעבוד בה, אין לכם את הפריווילגיה לבקש יותר מדי מידע. יש קורות חיים, יש לינקדאין. למה להציק?.. מי שנואש ואין לו אפשרויות ימלא הכל. מי שיש לו אפשרויות ירשום לעצמו שהארגון הזה לא מתאים את עצמו למציאות – אלא מבקש שהעובד יתאים את עצמו אליו ו"נא למלא שדות" שהוא החליט שחשובים.
  • חברות שמציגות לראווה את המוצר שלהן וכמה הן גאות בו ואיך הן מצליחות לזכות באלפי לקוחות, אך בלי שום מילה על העבודה בארגון עצמו – ומה יש לחברה להציע לעובד – ולפתח אותו. תחושת החסר אצל המתעניין תלווה אותו לאורך כל האינטראקציה ביניכם. למה אתם לא מדברים על האנשים? גם כאן, שוב, יש למועמד הפוטנציאלי תחושה של תקלה.
  • עמוד קריירה שנראה גרוע או בכלל לא עולה בסמארטפון. כאן באמת אין מה להרחיב. תקלה.

בקיצור

  • חשוב לתת את המידע הרלוונטי בזמן ובאופן נגיש. זו אמנם איכות שלא תמיד קל לייצר, אבל היא תייצר לכם את ההבדל מול האחרים. וכשזה יקרה, גם אם גולש שיגיע אליכם, לא ימצא משהו שמתאים עבורו – ישנו סיכוי יותר גבוה שהוא ימליץ לחבר להיכנס לשם.
  • הדרך הכי טובה להבין מה קורה אצלכם – היא למפות ולמדוד את מקורות הגיוס, בפלטפורמות השונות (דסקטופ / מובייל) ולהבין איפה ב funnel (מסלול הגלישה) אתם מאבדים מועמדים.

 

נהנת מהמאמר? אשמח אם תשתפ/י אותו עם החברים :)

Facebook
Email
LinkedIn
WhatsApp

רוצה שאעדכן אותך בפוסט הבא?

בניוזלטר אשלח לך עדכונים מקצועיים, מאמרים ופעילויות חדשות שלנו

סגירת תפריט