snip_20180224180745

השאלה הכי חשובה למיתוג המעסיק שלכם ב-2018

אנחנו נמצאים בשוק של עובדים בו למוכשרים שבהם יש המון אפשרויות לבחור מהם. האם אתם מאפשרים להם לגלות אתכם כמקום לעבוד בו?  מה היא מידת הדיסקברביליטי שלכם?

Discoverability – The quality of being able to be discovered or found

הרעיון המרכזי מאחורי דיסקברביליטי (בהקשר של מיתוג מעסיק) הוא היכולת של קהלי יעד

(1) לגלות אתכם – הם נמצאים בשגרת יומם ופתאום נפגשים בנוכחות רלוונטית שלכם: כאשר הם מתעדכנים מה חדש,  נמצאים בפייסבוק, חברים בקהילות שיתוף ידע, הולכים לכנסים, קוראים ניוזלטר…

(2) למצוא אתכם – כאשר מחפשים אתכם באופן יזום – למשל שהם מחליטים לחפש עבודה ומשוטטים בגוגל, גלאסדור, פייסבוק, שואלים חברים…

האתגר – לייצר נוכחות רלוונטית

היכולת שלכם להתגלות עבור קהל היעד שלכם היא קריטית, אם אתם רוצים לייצר יתרון תחרותי כאשר הם מחליטים לעשות מהלך קריירה ולהחליף עבודה. כאשר אנחנו חיים במציאות של הזדמנויות שצצות כל הזמן, לסמוך על כך שתצליחו להגיע אליהם עם ההצעה הנכונה רק שאתם צריכים לגייס זה להמר בגדול. תכנון וביצוע נכון יביא אתכם להיכנס ל'פיד' (feed) של קהל היעד שלכם ולהשפיע על העמדה שלו כלפיכם עוד לפני שהוא מתחיל לבחון חלופות. אגב, שאני אומר 'פיד' אני לא מתכוון דווקא לזה בפייסבוק – אלא לפיד של המידע שזורם לכל אחד מהרגע שהוא פוקח את עיניו. וזה האתגר שעומד כיום בפני חברות שרוצות למשוך עובדים מעולים: להיות נוכחים במעגלים בהם קהל היעד שלכם מסתובב בכדי לאפשר להם לגלות אתכם כמקום עבודה פוטנציאלי. כהזדמנות.

כמה דוגמאות איך ארגונים מתגלים לאנשים

על מנת לא להשאיר את זה בגדר ססמאות וכותרות, אני מיד ניגש למלאכה ומצרף מספר דוגמאות שממחישות איך חברות פועלות על מנת להיכנס לתודעה של קהלי היעד והמעגלים החברתיים שלה

מייל סיכום שנה שמגיע לחשיפה אדירה

שמנכ"ל מיקרוסופט מפרסם בלינקדאין מאמר סיכום שנה עם מבחר הפרויקטים שלהם שהכי עניינו אותו בשנה החולפת, זה מיד משותף באופן נרחב ונחשף לקהלי היעד שבניהם נמצאים גם מן הסתם הם גם עובדי החברה הרבים שגאים לשתף. כמובן שהמאמר תופס נוכחות ומגיע למעגלים הכי רלוונטיים שמתעניינים בדיוק בפרויקטים מאתגרים שכאלו.אגב – זה שכולם מכירים את מיקרוסופט זה כמובן לא מזיק – אבל לא רלוונטי בהקשר זה: כיוון שרבים מכירים אותה אבל לא באופן שמיקרוסופט עצמה הייתה רוצה. כך גובר הסיכוי שאיש פיתוח שואל את עצמו  "אולי כדאי לי למצוא עבודה" או כאשר חבר שואל מישהו שנחשף לכתבה "מה דעתך על מיקרוסופט?". יש יותר סיכוי שהוא יגיד – שמע קראתי שהם עושים דברים מאוד מעניינים… בשורה התחתונה – המנהלים הכי בכירים בארגון צריכים להיות תורמים משמעותיים למיתוג המעסיק. רתמו אותם למשימה. עוד על ארגון מגייס.

עמוד הפייסבוק של אוראקל מחליף שם

אורקל מנהלים עמוד פייסבוק שמציג את החברה כמקום לעבוד בו. אני עוקב אחריהם מזה זמן והיה מעניין לראות כי הם החליפו את שם העמוד מכזה שמציג משרות Oracle Jobs – ל Explore Oracle – כהזמנה לבוא ולהכיר אותם. בעמוד שכזה הם מציגים עובדים והסיפורים שלהם מתוך מחשבה שאנשים יחשפו לכך בין אם מתוך לייק \ שייר שעושים חברים שלהם או, כאשר יחפשו בעצמם מידע על החברה יגיעו לעמוד הפייסבוק וינסו להבין מה ההזדמנות שיש לאורקל להציע להם. בישראל מאוד שווה ומומלץ לעקוב אחרי הפעילות של אינטל שעושה עבודה מעולה, והעמוד של חברת יס – Life At Yes. בשורה התחתונה– ארגונים מציגים את הסיפור שלהם 7\24 לאורך כל השנה מתוך ההבנה כי אי אפשר להתעורר רק שרוצים לגייס.


 

הבלוג הטכני של Dropbox

אם יש לכם צוות טכני גדול, ניהול בלוג מקצועי היא עוד דרך מעולה להיחשף ולהיכנס לשיח. בדוגמא כאן למטה אפשר לראות צילום מסך מתוך הבלוג המקצועי של דרופבוקס – ואם תסתכלו טוב אז תראו שיש גם לינק למשרות פתוחות משמאל למעלה

עוד דוגמאות לסגירת הפינה

כנסים מקצועיים – נתקלתי בלא מעט חברות מובילות בתחומן שאומנם שולחות עובדים לכנסים, אבל אף פעם לא לוקחות חלק בשיח שמתרחש על הבמה. תשאלו את עצמכם האם באמת אין לכם מה לתרום לשיח המקצועי בתחום שלכם?  חשיבה וניתוח של 2-3 כנסים בשנה שחשוב לכם להיות בהם ולהשקיע בבניית הנוכחות המקצועית שלכם שם תביא אנשים להגיד לעצמם – "הם עושים דברים מעניינים"…

מרצים שמייצגים את עצמם ואת החברה שלהם בכנס רברסים

מיטאפ – מפגשים בסגנון יותר קז'ואל עם הרצאות מקצועיות מאפשר לכם להיות איפה שהשיח המקצועי מתקיים על מנת שאנשים יוכלו לגלות אתכם. אתם יכולים ליזום או להצטרף למיטאפ קיים. אם יש מרצה שמדבר על פיתוח מעניין או על תהליך עבודה שיצרתם, זה מסמן מיד לקהל – הם עושים דברים מעניינים. אגב, אם באמת הלכתם ועשיתם מפגש שכזה, שווה לשקול לייצר מכך סרטון או כתבה עם תמונות ולהפיץ כמובן ברשתות החברתיות.

נוכחות של האנשים שלכם בקהילות מקצועיות: לגיוס יש אינטרס עליון שהעובדים בחברה ייקחו חלק בקהילות ופרומים וייצרו חתימה של החברה בה הם פועלים. על מנת שזה יקרה צריך לשים זרקור ולעודד עובדים לקחת חלק בקהילות כדוגמת Stack-overflow או GitHub שם אחרים יכולים להיחשף אליכם.

תנו לעובדים שלכם סיבה להתגאות: מה יותר אותנטי  מאשר עובדים שבאופן וולנטרי (אולי בתוספת תמריץ קטן ולעניין) משתפים סיפורים מתוך הארגון?

 

PR FOR HR : יחסי ציבור טובים שמגיעים לעיתונות הארצית תמיד יכולים לעזור. היתרונות הם רבים: חשיפה נקודתית ברגע שזה מתפרסם, גוגל זוכר לנצח שאנשים מחפשים מידע, אפשר לשלב במיילים עם מועמדים, וכמובן גאוות יחידה פנימה. הפרסומים הקלאסיים הם שסטארטפ מגייס כסף גדול, חברה מרוויחה לקוח ענק או משיקים מוצר חדשני פורץ דרך. רוב הזמן זה לא המקרה, וצריך לעבוד קשה על מנת להגיע למדיה המרכזית. גם בשביל להשתתף בכתבת רוחב פשוטה לכאורה "חברות ההיי-טק המובילות בישראל: אלה קורות החיים שאנחנו רוצות לראות",  צריך להיות מחוברים למשרד יחסי ציבור שעוזר לכתב לקבל ציטוטים. להבדיל… בדוגמא למטה, חברת קומו יוצאת במדיניות חדשה אשר מצהירה באופן ישיר שזה נועד להיטיב עם העובדים למשוך מועמדים חדשים. היח"צ הנלווה הוא חלק מהעניין. ובצדק.

איפה נמצא קהל היעד הרלוונטי ואיך אפשר להיכנס לפיד שלו?

התמקדות בקהל היעד הרלוונטי ומיפוי כל המקומות בהם הוא נוכח באונליין ובאופליין, הם צעדים הכרחיים בבניית היכולת שלכם להתגלות עבור קהל היעד. הדרך הנכונה להתחיל היא לייצר מפגש עם המנהלים והעובדים המובילים אצלכם בארגון שיש להם מנוע פנימי שמביא אותם להיות מעודכנים ולהימצא במקומות שהקהילה המקצועית שלהם נמצאת. במובן זה, האתגר הוא שלהם; איך להיות רלוונטיים עבור קהל היעד שלכם שמורכב מאנשים שיש להם תחומי עניין דומים? התפקיד שלנו הוא להביא את הארגון להכיר בחשיבות של פעילות מיתוג המעסיק וביכולת של הארגון להתגלות לקהלי היעד.


קורס Recruitment Marketing Specialist

לקחנו את כל העשייה השיווקית שמגייס/ת צריכים לעשות והכנסנו את זה לקורס בן 12 מפגשים * 5 שעות שמאפשר לצלול לעומק לתת ארגז כלים פרקטי. בין התכנים בקורס: מיתוג מעסיק, אסטרטגיה שיווקית לגיוס, ניהול ויצירת תוכן, פיתוח מקורות גיוס,כתיבה שיווקית של תיאורי משרה, אפיון עמוד קריירה, מיתוג גיוס ופרסום בפייסבוק-לינקדאין-אינסטגרם, יצירת וידיאו ותמונות ועוד…

הקורס משלב מתודולוגיות לבניית אסטרטגיה ותוכנית עבודה, סדנאות של מומחי תוכן, תרגול Hands On ומפגש עם מנהלי ומנהלות גיוס מובילים שבאים לשתף מהניסיון שלהם: 888 | רפאל | IBM | SimilarWeb | IntuIt | EBAY | Taboola | TandemG | פרטנר | שטראוס | YES | Gigya | אדלר חומסקי ועוד…

500 ש"ח הנחה ברישום מוקדם עד ה 28.2

נהנת מהמאמר? אשמח אם תשתפ/י אותו עם החברים :)

Facebook
Email
LinkedIn
WhatsApp

רוצה שאעדכן אותך בפוסט הבא?

בניוזלטר אשלח לך עדכונים מקצועיים, מאמרים ופעילויות חדשות שלנו

סגירת תפריט