DSC01227

הסיבות שבגללן שיניתי את הטייטל שלי באולג'ובס

גויסתי לאולג'ובס כסמנכ"ל שיווק. יצאתי מאולג'ובס כסמנכ"ל שיווק ותוכן. אין לי חולשה לטייטלים -אני באמת לא מאמין גדול בזה. אבל בזמנו זה היה לי ממש חשוב. אז ביקשתי ממי שהייתה אז מנכ"לית החברה , רויטל הנדלר, להוסיף 'תוכן' בטייטל שלי. הנה 3 סיבות למה:

  1. שיווק נתפס בעיני כמה מחבריי הטובים ביותר  כקללה. מהרבה סיבות: בגלל השקרים שמותגים הרשו לעצמם לספר לאורך שנים. והאותיות הקטנות והמבצעים המפוקפקים. והזיהום וההתנערות מאחריות. וההתייחסות הגרועה לעובדים.
  2.  כשיש לך טייטל של סמנכ"ל שיווק – אתה תמיד חשוד כמי שמנסה למכור משהו.
  3. התחלנו לייצר יותר ויותר תוכן. מ-0 עובדים קמה מחלקה של 3 עובדים ולמרות שכל זה משרת את מטרות השיווק, עבורי זה יצר משמעות ומוטיבציה חדשה ליצור תוכן רלוונטי ובעל ערך לכל מי שרוצה לנהל קריירה / לגייס עובדים.

למה התוכן הוא רכיב קריטי בכל תוכנית שיווקית

בהנחה שהארגון שלך שחקן בשוק תחרותי, והלקוחות שלך לא שבויים  (נגיד חברת חשמל, דואר ישראל, או הוט). אנשי שיווק החדשים – שאני מחשיב עצמי כאחד מהם, מבינים 3 דברים:

  1. צריך לספר ורק את האמת

נגמרו הימים שאפשר להמציא, הכל בחוץ הכל חשוף. אם אתם בעניין של מערכת יחסים ארוכה עם הלקוח, אז חייבים לקחת את זה בחשבון. גוגל לא שוכח ולא סולח אם היה עליכם פרסום רע. ברשתות חברתיות יש פוגרומים כנגד מותגים על בסיס קבוע והעובדים שלכם יוצאים מחר מהחברה ויש להם פייסבוק לכתוב מה שבא להם. אנשים לא מוכנים יותר שארגונים ישקרו להם. שקרים מסוג זה הפכו  לבלתי נסבלים.

  1. מוצר חייב לספק ערך שיגרום ללקוחות לבחור בו כל פעם מחדש

מי רוצה לעבוד בחברה שלא מייצרת ערך אמיתי ללקוח? לשבת בשירות לקוחות כאשר אין בך את האמונה שיש משמעות למה שאתה עושה – הופך את העבודה לבלתי נסבלת. שלא נתבלבל, גם בחברה שמייצרת ערך אמיתי עדיין יהיו שיחות נזעמות לשירות לקוחות ואין סרט שבו כולם מרוצים. מה שיחזיק שם את העובדים הוא האמונה שהם באמת מספקים מוצר מעולה. אבל רק אם זה נכון. (כי אי אפשר לשקר, זוכרים?). אגב ערך ומיתוג מעסיק, האם הייתם מוכנים לעבוד כמנהלי שיווק בחברת סיגריות? אני יכול להבטיח לכם משהו אחד – הטובים והמוכשרים שיכולים לבחור לא ירצו לעבוד שם. אז סיגריות זה באמת קיצוני – אבל יש איזשהו קו שנמתח מבין יצרנית סיגריות לבין בית חולים שמציל חיים, לא? איפה אתם נמצאים על הקו הזה?

 

  1. התוכן הוא המלך – או בעצם דרך המלך לנהל מערכת יחסים עם לקוחות

בייל גייטס אמר את זה מזמן. אנשי השיווק לקחו את זה צעד קדימה – והיום יש לזה אפילו מושג יפה inbound marketing. מי שנמצא בקשר עם לקוחות, או מועמדים לעבודה חייב  להבין מה החברה מייצרת, על איזה צורך זה עונה, ומי הם הלקוחות אליהם הוא פונה  – ואז ולחשוב איך אתה משוחחים איתם על מה שהחברה עושה/צריכה/מייצרת. איך אתה גורם לעולם התוכן שהחברה נמצאת בו להיות רלוונטי עבור הלקוח הפוטיצאלי או הקיים. במובן זה – מועמדים בתהליך גיוס אינם שונים מלקוחות פוטינצאליים.

 

שני הסיפורים שכל חברה צריכה לספר

לחברה יש שני סיפורים לספר, ולמרות שהם זהים בחלקים מסויימים, עדיין יש שונות. שני הסיפורים נמצאים תחת אותה כותרת – המותג של החברה = המוניטין שלה  = הערך שהיא נותנת ללקוחותיה לעובדיה. אלו הם דברים אמיתיים פיזיים וקונקרטיים שקורים בין אם מנהלים את זה או לא. ללקוחות יש עמדה עליכם, לעובדים יש עמדה עליכם. את העמדה הזאת כבר אי אפשר לנהל עם קמפיינים גדולים בטלוויזיה, אלא על ידי יצירת ערך מונגש על ידי סיפורי תוכן שמגיע לאנשים הרלוונטיים.

אם הלקוחות שלכם מרגישים את הערך שאתם נותנים מצבכם מצוין. התפקיד של אנשי השיווק יהיה להעמיק ולהרחיב את מערכות היחסים עם הלקוחות, עם מוצרים, שירות ותוכן.

אם העובדים שלכם מרגישים את הערך שהם מקבלים, ואוהבים לעבוד אצלכם כי:

  • הם מרגישים שנוהגים בהם בצדק ומקבלים כבוד ויחס הוגן
  • גאים בהישגיות שלהם ושל הארגון
  • מנהלים מערכות יחסים טובות עם עמיתים

אזי יש לכם עוד סיפור מצוין להוציא החוצה. סיפור שיביא לכם עוד מועמדים מעולים. אבל איך מייצרים את הסיפור הזה? באמצעות תוכן מכוון מועמדים – לבניית מותג המעסיק שלכם.

צריכים עזרה? אשמח להיפגש ולחשוב יחד איתכם איך מוציאים את סיפור המעסיק שלכם החוצה.

בכל מקרה נוכל להיפגש בכנס קהילת הגיוס שם אעביר סדנה בדיוק על זה: "כיצד יוצרים תוכן שמושך את המועמדים שאתם מחפשים". 

 

 

 

נהנת מהמאמר? אשמח אם תשתפ/י אותו עם החברים :)

Facebook
Email
LinkedIn
WhatsApp

רוצה שאעדכן אותך בפוסט הבא?

בניוזלטר אשלח לך עדכונים מקצועיים, מאמרים ופעילויות חדשות שלנו

סגירת תפריט