המשרה הכי מקסימה שראיתם

אחד התרגילים שאני הכי אוהב לעשות בסדנאות שאני מעביר הוא לתת למשתתפים 3 משרות שפורסמו ברשת – ולשאול לדעתם איך יהיה לעבוד בחברה שפרסמה את המשרה? מה היחס שם לאנשים? האם יש שם מקום לחדשנות ויצירתיות? לביטוי עצמי? בכל פעם מחדש אנשים נשבעים שהם יודעים בדיוק איך החברה מתנהלת רק על בסיס תיאור משרה של 50 מילה. אם לוקחים בחשבון שרוב האנשים לא ממש קוראים מידע – אלא סורקים אותו – והמשרה שאתם מפרסמים מתחרה בעוד עשרות משרות דומות לה – האפקט המיידי של משרה שכתובה כמו מסמך דרישות טכני – הינו רושם ראשוני גרוע של הקורא אותה.

מודעת דרושים עושים באהבה – או שלא עושים בכלל

כמו שבחומוס מיד מרגישים את "היד" שהכינה אותו, כך גם במודעת דרושים מרגישים את "היד" שמאחורי המודעה. בתקציב קטן מאוד, אך עם מחשבה והתכוונות נוצרת מודעת דרושים שמדגימה את מה שניתן לעשות.

safari
מודעת הדרושים של הספארי – איך לדעתכם מתייחסים שם לעובדים – רק על בסיס המודעה?

 למה אני אוהב את המודעה הזו?

את המודעה יצרה אפרת קליפשטיין – המעצבת הגראפית של הספארי. בשיחה איתה היא מספרת כי מה שהיא ניסתה לעשות זה "לפנות לקהל היעד שמכיר את השפה הזאת"  (השפה של מגדירי בעלי חיים). כך חישבה כי ניתן יהיה למשוך תשומת לב מקהל היעד של המודעה.   הנחת היסוד כאן היא שלמי שנחשף למגדיר חיות / צמחים יש גישה לביולוגיה ולכן המודעה מיד מדברת אליו ומושכת לו את העין. מי שלא צלח את המודעה לא מתאים ממילא, מה גם שזה "חוסך לי קו"ח מיותרים" מסבירה אפרת. בספארי מחפשים זן מיוחד של עובדים שיהיו שגרירים של הספארי בגן החיות. כיוון שעובדים אלו  בעצם עושים את עבודת התיווך של הגן למבקרים ויוצרים את החוויה, הם אלו שיביאו להצלחה או לכישלון של המקום ולכן השקיעו מאמץ מיוחד בפנייה אליהם. ההומור הפנימי בתוך המודעה גם מוסיף רובד של רגש שמייצר חיבור מיידי.

 

Raz Mitzna - Google Chrome
למודעת הדרושים הקטנה הזו יש המון שיתופים בפייסבוק . בנוסף הם גם מדפיסים ומחלקים בפקולטות (מקור גיוס חשוב ביותר )

 

אלו מסרים עוברים בסאבטקסט?

  1. אתה חשוב לנו – אז השקענו במודעה מחשבה ועיצוב שמתאימים לך
  2. אין לך זמן , אז עשינו את המודעה  ליניארית ופשוטה שלא תצטרך להתאמץ ולהבין– בניגוד לתיאורי משרה ארוכים
  3. גם אין לך את כל הכישורים זה בסדר – העיקר זו הגישה

לכל תוכן יש פורמט

כיום ניתן להעביר מסר במגוון רחב של פורמטים: טקסט, תמונה, וידיאו, מצגת, תרשים, אינפוגראפיקה, מצגת…. ממחקר שעשינו באולג'ובס ראינו שמודעות דרושים שהוסיפו להם תמונה ו/או וידיאו הביאו לעלייה בכמות קו"ח שנשלחו לתפקיד. בלוחות דרושים ובכל בפרסום במדיה שאינה שלכם אתם מוגבלים למה שאותה מדיה מציעה. בעמוד הקריירה באתר שלכם אין את המגבלה הזו – אז אל תהיו כפופים לה בכך שמודעת הדרושים שלכם היא רק בטקסט.

עוד משהו: בשבוע שעבר הייתי בכנס שארגן גל מור – "חורים ברשת" שם הציג תום פחיס, ממייסדי   Playbuzz  הישראלית -יצרנית התוכן הכי ויראלי בפייסבוק  – שהדבר הראשון שצריך לחשוב עליו שבאים להפיץ תוכן – הוא מה הפורמט המתאים ביותר להעברתו. במובן זה מודעת הדרושים הקטנה של הספארי – יצרה פורמט חדש שניתן לצרוך ולשתף בקלות רבה.

לקבלת עדכון על פוסטים חדשים – שימו מייל ברשימת התפוצה של הבלוג

נהנת מהמאמר? אשמח אם תשתפ/י אותו עם החברים :)

Facebook
Email
LinkedIn
WhatsApp

רוצה שאעדכן אותך בפוסט הבא?

בניוזלטר אשלח לך עדכונים מקצועיים, מאמרים ופעילויות חדשות שלנו

סגירת תפריט