גישה מעשית למיתוג מעסיק – איך מתחילים?

מיתוג מעסיק יכול וצריך להיות תהליך ארוך שבו הופכים את מקום העבודה לאטרקטיבי עד כדי כך שיש עודף במועמדים טובים. הדרך לשם עוברת דרך חברה רווחית  שדואגת  לפתח את האנשים, לנהוג איתם בהוגנות, לאפשר לשלב חיים עם הקריירה ועוד. באופן מעשי מעטים הארגונים שמתנהלים ככה. בינתיים.אז לא הכל מושלם. זו בסך הכל עבודה כן?! ובכל זאת, כמנהל בארגון אתה רוצה להביא לכך שיהיה מיתוג מעסיק טוב לארגון. זה לא הכל או כלום – המציאות משתנה מיוזמות שנלקחות על ידי אנשים – וזאת ההזדמנות לקחת צעד קדימה, למצוא מה כן, ולהמשיך משם.

אי אפשר יהיה לעמוד בפניכם... צולם בארוחת eatwith
עם מיתוג מעסיק – אי אפשר יהיה לעמוד בפניכם… (צולם בארוחת eatwith – לחצו על התמונה)

 מיתוג מעסיק דרך ערך לחברה

הרבה פעמים מנהלים, בעיקר בתחומים רכים, יודעים שצריך לעשות משהו כי זה פשוט נכון. זו דרכו של עולם, וככה אנחנו אמורים לנהוג ולהתנהג. הגיון צרוף (לדוגמא לא לקחת רכב חברה מאישה שיצאה לחופשת לידה). אבל, הרבה פעמים היגיון בריא והגיון עסקי לא הולכים יחד. מנכ"ל והנהלה צריכים כל הזמן לחשוב על הרווחיות של הארגון שתאפשר את שרידותו ושגשוגו. זו חובתם המוסרית. אחרת הארגון יאבד עצמו לדעת ומה אז? נהיה צודקים? מי שרוצה לעשות מיתוג מעסיק כי זה "נכון" ו"ככה כולם עושים", לא ימצא אוזן קשבת. צריך לדבר בשפת הערך שרוצים לעשות שינויים, ולגייס משאבים וקואליציה. הנה כמה רעיונות לצאת לדרך לבניית מותג המעסיק.

בעלי מקצוע שייקחו את החברה קדימה

אם אצלכם אין ספק איזו מחלקה היא ליבת הארגון; חוד החנית של החברה, ושם "הדברים קורים באמת" (לא על בסיס איזושהיא פנטזיה אלא כי המנכ"ל וההנהלה חושבים ככה) – פיתוח של מיתוג מעסיק לכיוון אותו קהל יעד הוא צעד שיביא לכם ליתרון תחרותי בשוק כמו גם השבחת ערך המוצר. אנשי פיתוח, מהנדסים, חוקרים, אנשי נתונים או כל אוכלוסייה מקצועית אחרת. בעבודה שיווקית נכונה ניתן יהיה להגיע לקהל הרלוונטי ולשכנע אותו להצטרף ללא צורך בהעלאת שכר.

car
לתדלק את "המכונה" בחומר הנכון
חסכון בגיוס עליו אתם מוצאים הכי הרבה כסף

פה צריך להוכיח שישנה דרך יעילה יותר להביא מועמדים בגיוס היקר ביותר טזה יביא לחיסכון בתקציב. פחות הוצאות זה משהו שכל מנהל אוהב לשמוע – בעוד שגידול ברווחים יכול לנבוע גם מגידול בהוצאות, ולכן לא משפיע על המשוואה. זה יכול להיות בגיוסי מאסה של אנשי שירות ומכירה עליהם יש תחרות גדולה, או אנשי תוכנה עליהם משלמים מס כבד לחברות ההשמה. תבינו כמה אתם מוציאים על סוג גיוס זה בשנה ואיך ניתן לייצר מקור משיכה כזה שיביא מועמדים כאלו לרצות לחפש אתכם ולשלוח אליכם קו"ח. זה בסוף כל הסיפור.  

מיקוד בקבוצה דמוגרפית רלוונטית

ישנו קהל מסוים שאם נתמקד בו, יוכל להביא ערך לחברה, לדוגמא משרת הורים. חברה שנחשבת לכזו שבה יש פתיחות רבה לאמהות ואבות שיוצאים מוקד,  או חברה שמנצלת את הפוטנציאל העצום של אנשים איכותיים שרוצים ויכולים לעבוד מהבית. מעסיק שייחשב כמצוין לאוכלוסיות אלו  – יהיה אצלו ביקוש גדול של אותה אוכלוסייה  – והוא יוכל לבחור את הטובים שבהם. זה לא חייב להיות בגלל השכר, אלא בגלל שמשלמים בזמן, אומרים מזל טוב ומבינים מה זה אומר לעבוד מהבית/ להיות הורה – ומתייחסים לזה.

 אתר קריירה תחילה

לפעמים הדרך הטובה ביותר לעשות שינויים היא לנצל מומנטום בתהליכים שכבר מתרחשים. למשל, אם אתם בונים או משדרגים אתר קריירה – זו הזדמנות טובה לצקת בו תוכן שמציג מי אתם כמעסיק. כיוון שכיום אתר קריירה הוא בין 3 מקורות הגיוס המובילים, השקעה בו היא מתבקשת וצריכה להביא לחסכון בעלויות פרסום.

לסיכום העניין

  • מיתוג מעסיק טוב זה אחלה כי זה אומר שטוב לעבוד אצלכם
  • אחלה לא מספיק – צריך להבין איך מיתוג המעסיק מייצר לחברה ערך
  • דרך אפשרית היא על ידי ניתוח אוכלוסיית יעד מועדפת כלכלית לארגון
  • זהו צעד ראשון, אחרי שתוכיחו שצדקתם והצלחתם – אפשר להמשיך הלאה
  • אם המנכ"ל וההנהלה מקצים משאבים למיתוג מעסיק  – יש לכם אחלה מקום עבודה

אני מזמין אתכם לשתף בתגובות איך זה עובד אצלכם, ולתת ערך לקוראים, ובעיקר… לקוראות..

נהנת מהמאמר? אשמח אם תשתפ/י אותו עם החברים :)

Facebook
Email
LinkedIn
WhatsApp

רוצה שאעדכן אותך בפוסט הבא?

בניוזלטר אשלח לך עדכונים מקצועיים, מאמרים ופעילויות חדשות שלנו

סגירת תפריט