Picture1

גוגל מכריזים על שינוי ארגוני ב-970 מילים

פרולוג

אני לא נוהג לכתוב על גוגל. רמת המשחק שלהם כל כך גבוהה שהרבה פעמים היא לא מאפשרת לייצר למידה משמעותית. הרי הם גוגל! איך אפשר לעשות כמוהם?! זה בערך כמו להגיד סטיב ג'ובס. אמרת הכל ולא אמרת כלום. אבל הכרזה כזאת על שינוי ארגוני – בטקסט של 970 מילה – עוררה אצלי עניין לבחון איך גוגל בוחרים לספר את עצמם החוצה.

"As Sergey and I wrote in the original founders letter 11 years ago…"

כולנו חלק מגוגל: כל חיפוש, כל צפייה, כל ניווט, כל מייל, כל פגישה. אנדרואיד. ועוד. כל יום אנחנו נעזרים בשירותים ובמוצרים של גוגל. וכשהם מבצעים שינוי משמעותי בחברה – הם חשבו כי מן הראוי שנקבל עדכון על מה הביא לשינוי – ממש  כמו שהודיעו למייסדים המקוריים של החברה. וכשקוראים את הטקסט זה מרגיש כאילו אנחנו במעגל הפנימי. הישירות בטקסט אף גורמת להרגיש כאילו זה מייל פנימי ממנהלי החברה לגבי שינוי שהולכים לקרות. לנו. ובאמת מה שגוגל עושה משפיע על כולם.  

“Google is not a conventional company. We do not intend to become one”

לא כמו כולם: אחד המשפטים הראשונים שכול המדיות ציטטו, ומחזק ממילא את מה שכולם חושבים על גוגל (כולל כותב שורות אלו). מדובר בחברה מספר אחת בעולם שמצליחה להביא ערך כל פעם מחדש. לחשוב שפעם הם היו רק עמוד אינטרנט עם מנוע חיפוש. ובאמת הם לא כמו כולם. כולם מנסים להיות כמוהם.

"We’ve always strived to do more, and to do important and meaningful things"

אבל לא רק מהפכות – אלא דברים חשובים ובעלי משמעות. מתחבר מאוד לtag line שהם בחרו לעצמם באתר הקריירה  -Do cool stuff that matters. Picture1

I’ve been tremendously enjoying our work together (with Sundar) …. It is clear to us and our board that it is time for Sundar to be CEO of Google

הפנים הוא החוץ : כשאין מה להסתיר, פשוט לספר את הסיפור. ויש כאן סיפור מצוין על מהנדס שגדל בהודו והגיע לתפקיד מפתח (Sundar). אין פה קידום פוליטי, אין פה מאבקים של בעלי השליטה שהסכימו על המהלך. זה לא סיפור סינדרלה – זה הדבר האמיתי. בחור מוכשר שהתקדם ב-10 שנים בגוגל והגיע לתפקיד כה בכיר.  כל האפשרויות פתוחות לכולם – כאן בעולם החדש של גוגל.

"Where revolutionary ideas drive the next big growth areas, you need to be a bit uncomfortable"

מודל עסקי, לקוחות, עובדים, מיקום גיאוגרפי ועוד – כל אלו יכולים להשתנות כהרף עין בעידן בו אנו חיים. אבל יש דבר אחד שלא ישתנה כל כך מהר – הוא התרבות והערכים של החברה. ובמקום בו רעיונות מהפכניים מניעים את הפעילות – יש גם אי נוחות. ובסאב טקסט: זאת ההצעה הכי טובה שאנחנו יכולים לספק למהנדסים מוכשרים – לייצר רבולוציה מאורגנת עם קורטוב של אי נוחות. רק חברה שבטוחה בערכים שלה – יכולה להתקדם אבולוציונית מבלי לפחד כלל.

"We did a lot of things that seemed crazy at the time"

מסר לסקפטיים ולציניים: יש לנו היסטוריה של כאלו שעשו דברים משוגעים ולא ברורים עד הסוף – אבל לאורך זמן הוכחנו שאנחנו יודעים מה אנחנו עושים. יש כאן גם קריאה ברורה לאנשים לבוא לעבוד במקום שעושים דברים "משוגעים".  אגב, החברה הזאת היא לא גוגל – היא אלפבת וחברות הבנות שלה שיצטרכו לגייס לשורותיהן אנשים מוכשרים לעבוד במותגים אחרים מגוגל. אתגרים חדשים לגיוס. FB_IMG_1439280160790

"What could be better? No wonder we are excited to get to work with everyone in the Alphabet family. Don’t worry, we’re still getting used to the name too!"

דיבור חדש:  טקסטים ישנים של חברות היו יותר מוגשים כמו  הצהרות במעמד צד אחד. בטקסט של גוגל יש מקום להתרגשות, לחששות ולמחשבות. במקום "הרינו מכריזים בזאת…" יותר לספר את הדברים כפי שהם.   בקצרה לסיום

  • שיש סיפור טוב – לא צריך לעשות הרבה בכדי להכניס אותו לדיאלוג ברשת.
  • בתוך הטקסט המלא גם היו מסרים רבים לבעלי המניות והמשקיעים בחברה. זה ביזנס. לא לשכוח.
  • מתכננים שינוי ארגוני? יש לכם הכרזה גדולה? תקראו את הטקסט תוך חשיבה על כמה השקיעו בגוגל על מנת לגעת בקהל היעד ולתת לו את התמונה הגדולה, באופן אותנטי, ברור ומנומק.
  • היכולת של ארגון, לקחת את התרבות – ולהפוך אותה לסיפור – זה מה שמושך אנשים מוכשרים לבוא לעבוד אצלו. תחשבו איך לקחת את מה שיש לכם – ולהוציא החוצה.

     

נהנת מהמאמר? אשמח אם תשתפ/י אותו עם החברים :)

Facebook
Email
LinkedIn
WhatsApp

רוצה שאעדכן אותך בפוסט הבא?

בניוזלטר אשלח לך עדכונים מקצועיים, מאמרים ופעילויות חדשות שלנו

סגירת תפריט